Τεχνάσματα ανάλογα με εκείνα της Volkswagen κατηγορείται ότι χρησιμοποιούσε η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault, προκειμένου να παραπλανά σε ό,τι αφορά το επίπεδο των εκπομπών καυσαερίων από τα οχήματά της.

Το συμπέρασμα προκύπτει από τις εκτιμήσεις της γαλλικής υπηρεσίας καταπολέμησης της απάτης και προστασίας καταναλωτών DGCCRF, που κατηγορεί τη Renault ότι χρησιμοποίησε τις ίδιες παραπλανητικές μεθόδους, και μάλιστα επί 25 έτη, επικαλούμενη συγκεκριμένα στοιχεία που προέκυψαν από τις σχετικές έρευνες.

Αναμένεται, έτσι, να βρεθεί στο στόχαστρο των γαλλικών ανακριτικών αρχών ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Κάρλος Γκοσν, που στο πόρισμα της DGCCRF αναφέρεται «ως άμεσα υπόλογος για την απάτη, καθώς ήταν ενήμερος όπως και όλα τα διευθυντικά στελέχη πριν από αυτόν».

Ετσι, η Renault προστίθεται στο μακρύ κατάλογο των αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουν χρησιμοποιήσει παραπλανητικούς μηχανισμούς μέτρησης των εκπομπών καυσαερίων. Ανάμεσά τους, οι PSA Group και η Audi, θυγατρική της VW.

Οι αμερικανικές αρχές έχουν, επίσης, διεξαγάγει έρευνες στη Fiat Chrysler, την οποία έχουν κατηγορήσει πως επιχειρεί να τις παραπλανήσει σε ό,τι αφορά τις εκπομπές καυσαερίων. Χθες οι γερμανικές αρχές πραγματοποίησαν έρευνες για δεύτερη συναπτή ημέρα στα γραφεία της Audi, την οποία υποψιάζονται ότι χρησιμοποιεί τις ίδιες μεθόδους με τη μητρική της, την εμβληματικότερη αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας.

Η VW σύντομα θα έχει να αντιμετωπίσει μαζικές εναντίον της μηνύσεις, σύμφωνα τουλάχιστον με τη νομική εταιρεία Hausfeld και την ηλεκτρονική πλατφόρμα για τα δικαιώματα των καταναλωτών My-Right.

Και αυτό γιατί έχουν συγκεντρωθεί περίπου 20.000 αιτήματα Γερμανών κατόχων οχημάτων της που έχουν αποφασίσει να κινηθούν δικαστικώς και να απαιτήσουν είτε να αγοράσει πίσω τα αυτοκίνητα που τους πούλησε είτε να τους αποζημιώσει, όπως αποζημίωσε τους Αμερικανούς πελάτες της.