Μια νέα σκηνοθέτις και γυναίκα θα δοκιμαστεί για πρώτη φορά στη διεύθυνση του Ελληνικού Φεστιβάλ μετά την απόφαση της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λίνας Μενδώνη, να διορίσει επικεφαλής του σοβαρού αυτού Οργανισμού την 40χρονη Κατερίνα Ευαγγελάτου, κόρη του Σπύρου Ευαγγελάτου και της Λήδας Τασοπούλου.

Η σχέση της με το θέατρο της Επιδαύρου είναι συνυφασμένη με την ύπαρξή της. Ηταν μόλις τριών μηνών όταν βρέθηκε για πρώτη φορά στο μαγικό τοπίο του Ιερού του Ασκληπιού. Μεγάλωνε περνώντας τα καλοκαίρια της στο “Ξενία” όπου έκαναν ατέλειωτες πρόβες οι γονείς της. Το όποιο ταλέντο της επωάστηκε σε πρόσφορο έδαφος. Από αυτή την πλευρά δεν μπορεί να πει κανείς ότι το πολύπαθο Ελληνικό Φεστιβάλ κακοπέφτει.

Ωστόσο, το έργο της διοίκησης ενός τόσο μεγάλου πολιτιστικού οργανισμού δεν είναι εύκολη υπόθεση. Στο χέρι της είναι να αποδείξει ότι διαθέτει την ικανότητα που χρειάζεται για να διοικηθεί σωστά. Η θητεία της, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση και το ιδρυτικό του Φεστιβάλ, θα είναι τριετής. Μετά θα ακολουθήσει η προκήρυξη για την πλήρωση της θέσης, όπως έχει προαβαγγελθεί και για τους άλλους πολιτιστικούς οργανισμούς.

Το Υπουργείο θα πρέπει να ορίσει τώρα ένα Διοικητικό Συμβούλιο που να μπορεί να συνεργαστεί μαζί της γιατί μέχρι τώρα δεν ήταν δεδομένη η αγαστή συνεργασία διευθυντή και των μελών του Δ.Σ. Θα ακολουθήσει η κατάρτιση “εντός του έτους ενός σύγχρονου εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας, ο οποίος θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες ενός φεστιβάλ διεθνούς εμβέλειας και μεγάλης καλλιτεχνικής βαρύτητας, όπως το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου” σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ.. Αυτή η διαδικασία θα ακολουθηθεί άμεσα και για τους υπόλοιπους εποπτευόμενους φορείς σύγχρονου πολιτισμού. 

Στόχος του υπουργείου είναι “κατά τη διάρκεια της  τριετούς θητείας της νέας Καλλιτεχνικής Διευθύντριας, το Ελληνικό Φεστιβάλ να εδραιωθεί ως ένας θεσμός εξωστρεφής, ποιοτικός, που να συνδυάζει την διεθνή καλλιτεχνική δημιουργία με την προβολή της ελληνικής καλλιτεχνικής σκηνής, ενώ διατηρείται η σύνδεσή του με τη διδασκαλία του Αρχαίου Δράματος. 

Επίσης, θα αξιολογηθούν όλες οι υφιστάμενες υποδομές, που φιλοξενούν τον προγραμματισμό του Φεστιβάλ, ως προς την λειτουργία τους, προκειμένου να διασφαλιστεί, τόσο η αρτιότητα των παραστάσεων, όσο και η ασφάλεια και η καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του κοινού”.

Η Κατερίνα Ευαγγελάτου είναι αριστούχος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου με παράλληλες σπουδές Μουσικής στο Ελληνικό Ωδείο. Μεταπτυχιακά σπούδασε Σκηνοθεσία στο Λονδίνο με Υποτροφία Ωνάση (κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου με Διάκριση [Distinction] στην Σκηνοθεσία Θεάτρου από το Midlessex University) και τη Μόσχα, (Κρατική Ακαδημία Θεατρικής Τέχνης GITIS). Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και Ρώσικα.

Είναι μέλος της Εταιρείας Σπουδών της Σχολής Μωραΐτη και της Επιτροπής Υποτροφιών Μινωτή-Παξινού του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης. 

Πρωτοεμφανίστηκε ως σκηνοθέτις το 2006 στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου   (Άσκηση Φαντασίας- Τρίτη Εντολή), ενώ την ίδια χρονιά ίδρυσε και διηύθυνε στο “Αμφι-Θέατρο Σπύρου Α. Ευαγγελάτου” την σκηνή “Είσοδος Κινδύνου”, όπου παρουσίασε τρεις παραστάσεις σε πανελλήνια πρώτη (Ερωτευμένη Νεκρή, Η Λέσχη της Αυτοκτονίας, Εκδίκηση).

Έχει σκηνοθετήσει πάνω από 20 μεγάλες παραγωγές (Πρόζα και Όπερα) σε κορυφαίους θεατρικούς Οργανισμούς της  Ελλάδας και του εξωτερικού όπως το Εθνικό Θέατρο, η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, η Εθνική Λυρική Σκηνή, το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, η Κρατική Όπερα της Περμ στη Ρωσία και το Κρατικό Θέατρο του Άουγκσμπουργκ στη Γερμανία. 

Στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου έχει παρουσιάσει τον Ιδομενέα του Ρόλαντ Σίμελπφενιχ  στην Πειραιώς 260 (2014), τον Ρήσο στον αρχαιολογικό χώρο του Λυκείου του Αριστοτέλη (2015) και, με το Εθνικό Θέατρο, την Άλκηστη του Ευριπίδη στην Επίδαυρο (2017).

Επιπλέον, όπως έχει εξαγγελθεί, τον Ιούνιο του 2020, η Κατερίνα Ευαγγελάτου έχει ήδη κληθεί από την Εθνική Λυρική Σκηνή να σκηνοθετήσει τον Ριγκολέττο του Τζ. Βέρντι στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου.

Ασχολείται συστηματικά και με την Θεατρική Εκπαίδευση με επίκεντρο το Αρχαίο Δράμα, ενώ έχει κληθεί να δώσει μαθήματα και διαλέξεις γύρω από το Θέατρο στην Ελλάδα (Πανεπιστήμιο Αθηνών-Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Δραματική Σχολή Εθνικού Θεάτρου, Δραματική Σχολή Ωδείου Αθηνών κ.α.) και το εξωτερικό. Πρόσφατα ήταν προσκεκλημένη του New York University, όπου δίδαξε Αρχαίο Δράμα σε φοιτητές διαφόρων τμημάτων του. Το 2018 διηύθυνε το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου στους Δελφούς.

Έχει τιμηθεί μεταξύ άλλων, από την Ένωση Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών με το Βραβείο Νέου Δημιουργού (Δεκέμβριος 2009), και με το Έπαθλο «Ελευθερία Σαπουντζή» για τις σκηνοθεσίες της κατά την διετία 2009-2011 (Σεπτέμβριος 2011), Η παράσταση της Όπερας Τα παραμύθια του Χόφμαν, (Κρατική Όπερα της Περμ στη Ρωσία, 2015) ήταν υποψήφια για 9 βραβεία “Χρυσή Μάσκα”, τα σημαντικότερα βραβεία στο ρωσόφωνο Θέατρο, μεταξύ των οποίων Καλύτερης Παράστασης  Όπερας και Καλύτερου Σκηνοθέτη.