Tου Βασίλη Κ. Καλαμαρά [vasillis.kalamaras@gmail.com]

Πανεπιστημιακοί καθηγητές, διευθυντές εκδοτικών σειρών, εκδότες και υπεύθυνοι βιβλιοθηκών θα εξετάσουν και θα συζητήσουν τις σχέσεις και τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ της εκδοτικής παραγωγής και των πανεπιστημιακών προγραμμάτων σπουδών στις κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες. Επίσης, θα επιχειρηθεί η χαρτογράφηση της αυριανής ατζέντας στη δημιουργική αυτή σχέση ανάμεσα στο βιβλίο και την πανεπιστημιακή διδασκαλία.

Η διημερίδα με θέμα «Από το τυπογραφείο στα έδρανα» πραγματοποιείται την Τετάρτη και την Πέμπτη, στις 30 και 31 του μήνα, στο Μέγαρο Θεωρητικών Επιστημών (Σόλωνος 57).  Διοργανώνεται από κοινού από τη Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών και τη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και τον Σύλλογο Εκδοτών Βιβλίου Αθηνών.

Βασικοί άξονες της διημερίδας είναι:

α) Η αλληλεπίδραση μεταξύ εκδοτικών προγραμμάτων και της ανάπτυξης Πανεπιστημιακών Τμημάτων, σε συνάρτηση και με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο για την διάθεση εγχειριδίων στην ανώτατη εκπαίδευση. Θα αποτιμήσουμε έτσι σημαντικές όψεις της εκδοτικής παραγωγής στις ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες και θα εξετάσουμε αν και πώς τα κριτήρια επιλογής και έκδοσης βιβλίων, σειρών, περιοδικών επηρέασαν τον επιστημονικό λόγο.

β) Τα επιστημονικά περιοδικά με ιδιαίτερους μεθοδολογικούς και ερευνητικούς προσανατολισμούς που έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους στον χώρο των κοινωνικών και ανθρωπιστικών σπουδών. Τα τελευταία χρόνια εκδόθηκαν περιοδικά που επηρεάστηκαν τόσο από τα σχετικά ρεύματα σκέψης όσο και από τη ραγδαία εξελισσόμενη τεχνολογία. Στη διημερίδα θα επιχειρηθεί η σκιαγράφηση της πορείας των περιοδικών αυτών και η ανάδειξη των προκλήσεων που αυτά αντιμετωπίζουν σήμερα.

γ) Η ανάπτυξη των βιβλιοθηκών και η αλλαγή του ρόλου και των λειτουργιών των βιβλιοπωλείων τις τελευταίες δεκαετίες. Επίσης, η πρόσβαση του αναγνώστη-φοιτητή/ερευνητή στον επιστημονικό λόγο και η σημασία του μορφότυπου (έντυπο/ψηφιακό βιβλίο) για την πρόσληψη της γνώσης.

Αναλυτικά το πλήρες πρόγραμμα:

https://www.greek-language.gr/greekLang/portal/blog/archive/2018/05/24/8681.html