Η αύξηση του ΦΠΑ στην εκπαίδευση  αποτελεί τον μεγάλο πονοκέφαλο στο Μέγαρο Μαξίμου, καθώς η κυβέρνηση «ψάχνει»να βρει ισοδύναμα.Μετά και το ναυάγιο με τους κλιμακωτούς συντελεστές, στην κυβέρνηση πλέον εξετάζουν το ενδεχόμενο να ρίξουν το βάρος,στην εύκολη λύση, στα τέλη κυκλοφορίας .

 

Ο επίτροπος Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων Πιερ Μοσκοβισί ξεκαθάρισε ότι η Αθήνα θα πρέπει είτε να εφαρμόσει τον κανονικό συντελεστή 23% είτε να απαλλάξει πλήρως την ιδιωτική εκπαίδευση. Τώρα η κυβέρνηση χρειάζεται 300 εκατ. ευρώ ετησίως και τα τέλη κυκλοφορίας φαίνεται ως »μάνα εξ ουρανού». Πάντως, η κυβέρνηση θα αναστείλει για ακόμη μερικές εβδομάδες την εφαρμογή του ΦΠΑ στην εκπαίδευση με νομοθετική ρύθμιση, προκειμένου να κερδίσει κι άλλο χρόνο.

 

Τι θα αλλάξει στα τέλη κυκλοφορίας
Οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών «τρέχουν» προκειμένου να προλάβουν να ολοκληρώσουν το σχέδιο για τα νέα τέλη κυκλοφορίας που θα κληθούν να πληρώσουν για το 2016 οι ιδιοκτήτες ΙΧ και μοτοσικλετών.

Οπως έχει γίνει γνωστό και με επίσημες τοποθετήσεις του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη, τέλη κυκλοφορίας θα πληρώσουν όλοι. Προτεραιότητα είναι να αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας στα υψηλού κυβισμού και ακριβά αυτοκίνητα, ωστόσο στο σύστημα των τελών κυκλοφορίας θα ενταχθούν και αυτοκίνητα που σήμερα δεν πληρώνουν, όπως πετρελαιοκίνητα και υβριδικά. Παράλληλα αναμένεται να καταργηθούν πολλές εξαιρέσεις που ίσχυαν σήμερα για αρκετές κατηγορίες οχημάτων και μοτοσικλετών.

 

Σενάριο έκτακτου φόρου στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ
Πάντως, στην κυβέρνηση δεν περιορίζονται μόνο στην αύξηση των τελών κυκλοφορίας, καθώς τα χρήματα που αναμένεται να συγκεντρωθούν ενδέχεται να μην μπορέσουν να καλύψουν τα προαπαιτούμενα, οπότε εξετάζονται και άλλες πηγές κρατικών εσόδων.

 

 

Χθες ο βουλευτής των ΑΝΕΛ Θανάσης Παπαχριστόπουλος υποστήριξε πως ένα πιθανό ισοδύναμο μέτρο για τον ΦΠΑ στην εκπαίδευση είναι ένας έκτακτος φόρος στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ. Ο κ. Παπαχριστόπουλος, μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1, δήλωσε: «Εγώ νομίζω ότι θα βρεθεί λύση, για να μη σας πω ότι έχει ήδη βρεθεί. Είναι ένα ποσοστό που πληρώνουν πολλά ιδιωτικά ΚΤΕΟ. Δουλεύω μόνος μου, δεν ξέρω τίποτα, αλλά λέω ότι από τη στιγμή που η προμήθεια του κράτους είναι πολύ μικρή, μπορεί εκεί κάτι να γίνει».

Μάλιστα, τόνισε πως η επιβάρυνση θα πέσει αποκλειστικά στους ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ και όχι στους ιδιοκτήτες ΙΧ, χωρίς ωστόσο να μπορεί να διευκρινίσει πώς θα γίνει αυτό: «Όχι για τους πολίτες, αλλά για τους ανθρώπους που έχουν τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ».

 

Υπάρχει και μια ιδέα που μπορεί να αποτελέσει τη χρυσή τομή που θα ικανοποιεί και τους πολίτες.

Τα τέλη κυκλοφορίας να πληρώνονται και για μικρότερο χρονικό διάστημα, για παράδειγμα για 3, 6 ή 12 μήνες. Αυτό ισχύει σήμερα στην Κύπρο. Πριν από την κρίση, μπορούσες να καταβάλεις τέλη κυκλοφορίας για 6 ή 12 μήνες, τώρα για να διευκολυνθούν οι πολίτες αλλά και για να εισπράξει το κράτος περισσότερα χρήματα μπορείς να καταβάλλεις τέλη κυκλοφορίας και για τρεις μήνες. Εξυπακούεται ότι τούτο είναι εφικτό με την επικόλληση αντίστοιχου σήματος π.χ. ΜΑΡ. 15, ΙΟΥΝ. 15, ΣΕΠΤ. 15, ΔΕΚ. 15).

 

Το ίδιο σύστημα (6μηνο) ισχύει και στην Αγγλία. Η εφαρμογή ενός τέτοιου συστήματος θα διευκολύνει τους κατόχους αυτοκινήτων, αλλά κυρίως θα αυξήσει τα κρατικά έσοδα για ευνόητους λόγους. Δηλαδή θα είναι μεν ένα εισπρακτικό μέτρο, αλλά που θα ικανοποιήσει και τους φορολογούμενους.

Πολλοί ιδιοκτήτες που έχουν καταθέσει τις πινακίδες του αυτοκινήτου τους, έστω και για ένα τρίμηνο θα κινητοποιήσουν το αυτοκίνητό τους, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες. Είτε γιατί μένουν στο εξωτερικό και έρχονται το καλοκαίρι, είτε γιατί έχουν εξοχικά σε κοντινές αποστάσεις, είτε γιατί θέλουν απλά και μόνο να χαρούν το αυτοκίνητό τους για τρεις μήνες, θα το κινητοποιήσουν. Άλλωστε, αν δεν είχαν πρόθεση να το κινητοποιήσουν κάποια στιγμή, θα το πωλούσαν.

 

Εάν κινητοποιηθούν τα μισά αυτοκίνητα, δηλαδή 500.000 αυτοκίνητα για ένα τρίμηνο ή ένα εξάμηνο και με μέσο όρο τελών κυκλοφορίας € 100 για το διάστημα αυτό, τότε τα έσοδα του κράτους από τα τέλη κυκλοφορίας θα είναι € 50 εκατ. Εάν το κάθε αυτοκίνητο καταναλώσει € 500 για βενζίνη στο ίδιο διάστημα και δεδομένου ότι οι φόροι στη βενζίνη είναι το 67% περίπου της τιμής πώλησής της, τα έσοδα του κράτους από τη βενζίνη θα είναι άλλα € 335 εκατ. Εάν στα παραπάνω ποσά προστεθούν τα έσοδα του κράτους από τους φόρους στα ασφαλιστήρια των αυτοκινήτων, τα έσοδα από τα συνεργεία, από τα διόδια και τα ΚΤΕΟ, τότε τα συνολικά έσοδα του κράτους μπορούν να προσεγγίσουν με άνεση τα € 500 εκατ. και οι πολίτες θα τα καταβάλουν με… ικανοποίηση.