Συνεχίζουμε από το σημείο που σταμάτησε το τελευταίο κείμενο όταν “βολτάραμε”  με δύο 911 στην διαδρομή της πίστας του Solitude στην Στουτγάρδη που μπορεί σήμερα να είναι δρόμος ανοιχτός στην κυκλοφορία, αλλά μέχρι το 1965 είχε χρησιμοποιηθεί για πολλών ειδών αγώνες, μοτοσικλετών αλλά και μονοθέσιων αν και ήταν πάντα στην σκιά του Nürburgring του Hockenheim και παλιότερα του Avus.

O κομπρέσορας της προπολεμικής Mercedes SSK ακούγεται σαν σειρήνα συναγερμού καθώς το αυτοκίνητο επιταχύνει στην ευθεία προς τον τερματισμό. Η εκδήλωση Solitude Revival, αν και διοργανώνεται με την συμμετοχή της επίσημης Porsche και Mercedes δεν μπορεί να φτάσει την αίγλη του φημισμένου Festival Of Speed στο Goodwood,  έχει όμως πολύ ενδιαφέρουσες συμμετοχές αλλά και την παρουσία γνωστών οδηγών όπως ο περυσινός νικητής των 24ωρών του Λεμάν με την Porsche Marc Lieb και oι επίσης νικητές του ιστορικού γαλλικού αγώνα Jochen Mass, Hans Joachim Stuck και Hans Hermann οι οποίοι έχουν περάσει και από την Formula 1 και τις McLaren , Brabham και Mercedes αντοίστιχα. Φέτος η διοργάνωση έγινε το Σαββατοκύριακο της 21ης -23ης Ιουλίου.

Ο Ούγγρος Κόμης με την Maserati και τα σοσιαλιστικά μονοθέσια

Πέρα όμως από τους διάσημους οδηγούς υπάρχουν και οι ανώνυμοι χομπίστες, λάτρεις του κλασσικού αυτοκινήτου που είναι ουσιαστικά και η ψυχή τέτοιων εκδηλώσεων έχοντας επενδύσει μια ολόκληρη περιουσία στην αναπαλαίωση ιστορικών οχημάτων.

Ένας ιδιοκτήτης ενός προπολεμικού μονοθέσιου Grand Prix (έτσι λεγόταν εκείνη την εποχή η Formula 1) της Maserati μας λέει την ιστορία του αυτοκινήτου του, για έναν Ούγγρο Κόμη που την χρησιμοποιούσε προπολεμικά ως αγωνιστικό, τα ανύπαρκτα ανταλλακτικά, την συνεργασία με την επίσημη Maserati αλλά και για την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου που ουσιαστικά είχε μεγάλη ιπποδύναμη αλλά υποτυπώδη ελαστικά, φρένα και αναρτήσεις.

Tα αυτοκίνητα είναι χωρισμένα σε κατηγορίες που έχουν να κάνουν με την ηλικία αλλά και την ιδιότητα του οχήματος όπως για παράδειγμα αν είναι αγωνιστικό ή καθημερινό αυτοκίνητο. Από τα μονοθέσια ξεχώρισε η 804 Formula 1 του 1962 που χάρισε την μοναδική νίκη στον θεσμό στην Porsche με τον Αμερικανό Dan Gurney. Το συγκεκριμένο μονοθέσιο είχε οδηγηθεί από τον ίδιο και στο Solitude της εποχής ενώ φέτος έκανε μερικές βόλτες με τον Marc Lieb στο τιμόνι.Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο  ανήκει στην συλλογή του Μουσείου της Porsche.

Ιδιαίτερη και όχι ιδιαίτερα γνωστή  περίπτωση αποτελούν τα 4 μονοθέσια από το ανατολικό μπλοκ που συμμετείχαν και πιo συγκεκριμένα από την τσεχοσλοβακική (τότε) Metalex, την σοβιετική Estonia και δύο ανατολικογερμανικά Melkus. Τα περισσότερα είχαν κινητήρες πολιτικών αυτοκινήτων, συνήθως Lada και αντιστoιχούσαν περίπου στην δυτική Formula 3.

Oι Bugatti και το θηρίο

Τα προπολεμικά αγωνιστικά είχαν την κλασσική αναλογία σε αυτές τις περιπτώσεις. Ένα “κοπάδι” Bugatti, κάποιες ξεχασμένες μάρκες από την Αγγλία όπως Alvis, Riley και Wolseley μα και κάποιες που συνεχίζουν να υπάρχουν μέχρι σήμερα όπως στην περίπτωση των Bentley και Aston Martin. Την παράσταση όμως έκλεψε μία πολύ όμορφη Alfa Romeo 6C SS Corsa Spider του 1939 αλλά και το τρίκυκλο Morgan Three Wheeler του 1933 το οποίο κατασκευάζεται μέχρι σήμερα. Άλλη μια ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου είναι ότι η κίνηση μεταδίδεται στον έναν τροχό που βρίσκεται πίσω και όχι στους δύο μπροστινούς.

Όμως η παρέλαση των αυτοκινήτων αγώνων αντοχής συνεχίζεται με τις ιπποδυνάμεις να ανεβαίνουν κατακόρυφα. Η κόκκινη 917 /30 του 1973 είναι το ισχυρότερο αγωνιστικό που έχει κατασκευάσει ποτέ η Porsche. Το θηρίο με τον πεντάλιτρο επίπεδο, δωδεκακύλινδρο κινητήρα, μπορούσε να αποδώσει, ανάλογα με την ρύθμιση του turbo, πάνω από 1500 ίππους για 800 κιλά βάρους που ζύγιζε το αυτοκίνητο.

Ανέπτυσσε 300 χλμ/ω σε 11΄΄ με τελική ταχύτητα που έφτανε τα 400 χλμ/ω. Στην εποχή του είχε κυριαρχήσει και στους αγώνες Can Am στην Αμερική αλλά και στους αγώνες Interserie στην Ευρώπη. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο του αγώνα ανήκει , αν κρίνουμε από το όνομα, σε ιδιοκτήτη ελληνικής καταγωγής. Από το Μουσείο, εκτός απο την 804 που προαναφέραμε η Porsche διέθεσε για τον αγώνα μια 908 καθώς και μιά 962 μαζί με μία 550 A-Spyder που οδήγησε ο Hans Hermann.

Επίσης από τους αγώνες αντοχής είδαμε την Ferrari 512 M από το 1971, δύο Ford Gt40 αλλά και μία Lola T70 Mk3 από το 1969. Υπέροχος ο ήχος του κινητήρα και στα τρία αγωνιστικά με τον επτάλιτρο V8 της Lola να θυμίζει …βομβαρδιστικό του Β’ παγκοσμίου πολέμου. Επίσης εντυπωσιακές μια BMW M1, μία Corvette και μία De Tomaso Pantera που είναι άλλωστε αυτοκίνητα με διαχρονική ομορφιά.

Αν και λιγότερο εξωτικά, τα αυτοκίνητα αναβάσεων και ράλι όπως το Simca Rally, το Renault Alpine, το  Fiat 124 Abarth αλλά και η Alfa Romeo Giulia Sprint GTA είναι μοντέλα γνωστά στην Ελλάδα είτε πρόκειται για αγώνες στο παλιό Τατόι είτε πρόκειται για το ράλι Ακρόπολις και έχουν και στο εξωτερικό πιστούς φίλους. Η Lotus Europa από την άλλη δεν είναι γνωστή στην χώρα μας και ιδίως αυτή που συμμετείχε στον αγώνα αφού αντί ενός συμβατικού κινητήρα είχε έναν περιστροφικό από την Mazda.

Κάπως ξένη έμοιαζε στην εκδήλωση η Mercedes AMG – GT Formula – 1 Safety Car αφού ήταν το πιο καινούργιο μοντέλο της διοργάνωσης. Αν τώρα ήταν και το γρηγορότερο είναι μια άλλη ιστορία…ιδίως αν είχε να αντιμετωπίσει την Porsche 962C με τον Hans Joachim Stuck στο τιμόνι.

Επεξήγηση φωτογραφιών:

  1. Το “θηρίο” , η Porsche 917/30 του 1973.
  2. Πάνω ο Jochen Mass περιεργάζεται την Mercedes SSK που λίγο αργότερα θα οδηγήσει.Κάτω ο Hans Hermann οδηγεί μία Porsche 550 Spyder.
  3. Διαχρονικά όμορφες οι Alfa Romeo.Πάνω η 6C και κάτω η Giulia Junior GTA .
  4. Jaguar E-Type
  5. Μιά Porsche 908 στα πάντοκς.
  6. Πάνω η Maserati στα χρώματα της Ουγγαρίας (και όχι της Ιταλίας) .Κάτω: περιμένοντας την εκκίνηση.
  7. Ιστορικά μποτιλιαρίσματα…
  8. Πάνω ο Marc Lieb σπρώχνει με τους μηχανικούς την Porsche 804 . Κάτω η 908 /03 Spyder.