Την Τετάρτη,12 Σεπτεμβρίου εκδίδεται από το Δικαστήριο της ΕΕ (ΔΕΕ) στην υπόθεσηC-601/17, Dirk Harms κ.λπ. κατά Vueling Airlines SA. που αφορά στην επιστροφή χρημάτων στον επιβάτη, εξαιτίας της ακύρωσης της πτήσης

Ο D. Harms έκανε μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας opodo για τον ίδιο και τους ενάγοντες κράτηση για πτήση από Αμβούργο μέσω Βαρκελώνης προς Φάρο, για τις 20 Ιουλίου 2016. Στην επιβεβαίωση κράτησης που εκδόθηκε από την Opodo Ltd. αναφερόταν ότι για την πτήση είχε τιμολογηθεί το ποσό των 1.108,88 ευρώ, χωρίς περαιτέρω ανάλυση.

Το ποσό αυτό καταβλήθηκε στην Opodo Ltd. μέσω τραπέζης. Το δρομολόγιο δεν εκτελέστηκε και η Opodo Ltd.  επέστρεψε στην πιστωτική κάρτα, μέσω της οποίας είχε λάβει τα χρήματα, το ποσό των 1.031,88 ευρώ. Tο αντικείμενο της διαφοράς περιορίζεται στην απαίτηση για καταβολή αμοιβής διαμεσολάβησης ύψους 77 ευρώ, για την οποία ουδέποτε υπήρξε συμφωνία.

Στα πλαίσια της διαφοράς που εκκρεμεί ενώπιόν του, το Amtsgericht Hamburg (ειρηνοδικείο Αμβούργου) ρωτά το ΔΕΕ αν έχει «η επιστροφή του πλήρους αντιτίμου του εισιτηρίου» κατά τον κανονισμό 261/2004, την έννοια ότι πρόκειται για το ποσό που ο επιβάτης έχει καταβάλει για το αντίστοιχο αεροπορικό εισιτήριο ή λαμβάνεται υπόψη το ποσό που έλαβε πράγματι ο εναγόμενος αερομεταφορέας όταν στη διαδικασία κράτησης παρεμβάλλεται επιχείρηση διαμεσολάβησης, η οποία εισπράττει τη διαφορά μεταξύ του ποσού που καταβάλλει ο επιβάτης και του ποσού που λαμβάνει ο αερομεταφορέας, χωρίς να προβαίνει σε αντίστοιχη γνωστοποίηση.

Blog: marina anastas.kourbela