Μικροί καταρράκτες  δημιουργήθηκαν μετά την τσιμεντόστρωση της Ακρόπολης όπως είδαμε στα βίντεο που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο κατά  την πρωινή  σφοδρή νεροποντή. Και το ερώτημα που τίθεται τώρα είναι, η μελέτη κατασκευής της διαδρομής που διαστρώθηκε με τεχνητό λίθο (περιεκτικότητας 12% τσιμέντου) όπως επαναλαμβάνει συνεχώς το ΥΠΠΟΑ, προέβλεπε ένα έργο απορροής των υδάτων;

Οι αντιρρήσεις για τη διάστρωση των διαδρομών της Ακρόπολης  αφορούσαν το (φαραωνικό) μέγεθος του έργου και το υλικό που χρησιμοποιήθηκε το οποίο δεν είναι υδατοπερατό όπως θα ήταν π.χ. το πατημένο χώμα (εφαρμόστηκε στην Κνωσό και στους τάφους της Βεργίνας).

Στην ανακοίνωση του Υπουργείου Πολιτισμού δηλώνεται ότι «δεν έχει επηρεαστεί καθόλου η απορροφητικότητα του εδάφους εξαιτίας των νέων έργων διαμόρφωσης των διαδρομών». Παρακάτω όμως επισημαίνεται ότι «στην περιοχή του μουσείου, όπου δημιουργήθηκε πλάτωμα επί υφιστάμενου αμμοχαλικοστρωμένου δαπέδου, κατασκευάστηκαν έγκαιρα πρόσθετα υδραυλικά έργα αποχέτευσης αποστράγγισης  που δεν είχαν γίνει ποτέ». Εκεί, λοιπόν « δεν δημιουργείται κανένα πρόβλημα».

Είναι αλήθεια πως το έδαφος της Ακρόπολης, όπως επισημαίνεται από το ΥΠΠΟΑ «είναι βραχώδες με πολύ χαμηλή απορροφητικότητα». «Όλοι οι εργαζόμενοι και παροικούντες την Ακρόπολη γνωρίζουν ότι στον αρχαιολογικό χώρο, κατά την περίοδο των βροχοπτώσεων, δημιουργούνται κατά καιρούς πολύ σημαντικές συγκεντρώσεις  ομβρίων, κυρίως στην βόρεια πλευρά, στους τοίχους καθόσον εδώ και χρόνια έχουν απομονωθεί και είναι παντελώς ανενεργείς οι υδραυλικές εκτονώσεις (βλ. συνημμένο σχέδιο της Υπηρεσίας).

Αυτή την στιγμή από  τις  20 εκτονώσεις διαμέτρου Φ300 λειτουργεί ουσιαστικά μόνον μία και η οποία παραλαμβάνοντας τα όμβρια και των υπολοίπων 19, τα προωθεί υπό πίεση στην κλίμακα του παλαιού ανελκυστήρα. Είναι γνωστό ότι αυτός ήταν ο λόγος που ο υποβιβασμένος χώρος του ηλεκτρολογείου  έχει γεμίσει στο παρελθόν με 1 μέτρο νερό, πολλά χρόνια πριν κατασκευασθούν οι διαδρομές».

Το δεύτερο ερώτημα που τίθεται είναι αφού ήταν γνωστό το πρόβλημα γιατί δεν αντιμετωπίστηκε μαζί με το έργο της διάστρωσης;

Το Υπουργείο απαντά: «Ήδη εκπονείται ολοκληρωμένη υδραυλική μελέτη, όπως προβλέπεται στην ομόφωνη γνωμοδότηση του ΚΑΣ (19/5/20), σε συνεργασία της Υ.Σ.Μ.Α, της ΕΦΑ Πόλης Αθηνών και εξωτερικών συνεργατών του Ιδρύματος Ωνάση, το οποίο και χρηματοδοτεί την μελέτη, προκειμένου να αντιμετωπιστεί συνολικά το πρόβλημα το οποίο υπάρχει επί πολλά χρόνια και μέχρι σήμερα δεν έχει αντιμετωπισθεί».