Εν μέσω απεργιακών κινητοποιήσεων και αντιδράσεων των αρχαιολόγων του ΥΠΠΟΑ απάντησε στη Βουλή η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη σε εισηγήσεις βουλευτών της αντιπολίτευσης για το νομοσχέδιο που μετατρέπει πέντε μεγάλα μουσεία σε ΝΠΔΔ, όπως ακριβώς είναι και το Μουσείο της Ακρόπολης.

-Για τις επιστολές 489 προσωπικοτήτων που αντιδρούν στο νομοσχέδιο η κ.Μενδώνη είπε ότι: «Το σχέδιο νόμου κατατέθηκε σε διαβούλευση στις 14/1/2023 και η επιστολή των 487 «αρίστων», όπως τους αποκαλείτε, φέρει ημερομηνία του Απριλίου του 2021. Σε ποιο σχέδιο νόμου αντιτέθησαν αυτοί οι συγκεκριμένοι άνθρωποι, όταν δεν γνώριζαν το σχέδιο νόμου;

-Για την σημερινή απεργία είπε ότι έχει συμμετοχή 15% στο σύνολο των εργαζομένων του Υπουργείου Πολιτισμού.

-Σχετικά με τους 119 αφυπηρετήσαντες υπαλλήλους, οι οποίοι επίσης εναντιώνονται στο ίδιο σχέδιο νόμου, ανέφερε: “Ξέρετε πότε είναι η συγκεκριμένη επιστολή αυτών των 119 ανθρώπων; Τον Φεβρουάριο του 2021”.

– Για τις δηλώσεις πρώην Υπουργών Πολιτισμού της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είπε τα εξής: Ο Νίκος Ξυδάκης, Υπουργός Πολιτισμού (20/06/2015) είχε δηλώσει: «Θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση ανάλογη με το Μουσείο Ακρόπολης και για το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο ώστε να αποκτήσει διοικητική αυτοτέλεια, να έχει διοικητικό συμβούλιο, να βρίσκει πόρους και χορηγούς, να έχει διευθυντή που θα μπορεί να διαχειριστεί τον προϋπολογισμό του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου, θα μπορεί να σχεδιάσει τα δικά του εκπαιδευτικά προγράμματα. Αυτό το μοντέλο θα μπορούσε να επεκταθεί και σε 4-5 μεγάλα μουσεία και ο διευθυντής του μουσείου πρέπει να μπορεί να σχεδιάζει ακόμα και τα δικά του πωλητέα αντικείμενα».

Η Μυρσίνη Ζορμπά (20/06/2019, στα γενέθλια του Μουσείου Ακροπόλεως: «Το Μουσείο Ακρόπολης αποτελεί δημόσιο θεσμό». Οι ίδιοι οι εκπρόσωποι σας μας είπαν ότι τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου δεν εξασφαλίζουν ευελιξία. Ακούσαμε ότι το Μουσείο της Ακρόπολης είναι επιτυχημένο λόγω του brand name και όχι λόγω της λειτουργίας του ως ΝΠΔΔ. Διαβάζω, λοιπόν, Μυρσίνη Ζορμπά στην ίδια εκδήλωση: «Το ότι το Μουσείο Ακρόπολης πρωταγωνιστεί στο διεθνές περιβάλλον, το ότι γίνεται αντικείμενο προσοχής, το ότι αναγνωρίζεται ευρύτερα και βραβεύεται οφείλεται στην ευελιξία του Οργανισμού του».