Moντέλο σύμπραξης δημόσιου-ιδιωτικού τομέα που θα συμβάλει στη βελτίωση των κρίσιμων θαλάσσιων και εναέριων υποδομών που απαιτούνται για να αξιοποιήσει η χώρα στο έπακρο το δυναμικό της ως προορισμός πρώτης επιλογής για παγκόσμιες εταιρείες και επιβάτες κρουαζιέρας, προωθεί η ελληνική κυβέρνηση.

Στην ομιλία του κατά τα επίσημα εγκαίνια του 4ου Posidonia Sea Tourism Forum, ο Έλληνας Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής, δήλωσε ότι η κυβέρνηση είναι διατεθειμένη να δώσει κίνητρα στις διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας ώστε να επενδύσουν σε σχετικά έργα υποδομών στην Ελλάδα και είναι πρόθυμη να εξετάσει την αξιοποίηση λιμανιών κρουαζιέρας με συμβάσεις παραχώρησης.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «μια τέτοιου είδους πρωτοβουλία θα προωθούσε τη συνεργασία των εταιρειών κρουαζιέρας με την ελληνική κυβέρνηση και θα επιτάχυνε την υλοποίηση μιας σειράς έργων που διαφορετικά θα απαιτούσαν πολύ μεγαλύτερο διάστημα μέχρι να ολοκληρωθούν».

«Σκοπός μας είναι να φέρουμε κοντά τους λαούς της περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου μέσω πρωτοβουλιών που θα προωθούν την ειρηνική συνύπαρξη ώστε να αξιοποιήσουμε από κοινού τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα. Η κυβέρνηση υποστηρίζει σθεναρά την ιδέα ενός μοντέλου ιδιωτικής-δημόσιας σύμπραξης, που θα ήταν αμοιβαία επωφελής για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη», κατέληξε ο Υπουργός.

Στο Forum συμμετέχουν τα πιο διακεκριμένα στελέχη της βιομηχανίας του τουρισμού σε μια συζήτηση για τις μελλοντικές προοπτικές της Ανατολικής Μεσογείου, υπό το βάρος των πρόσφατων γεωπολιτικών συγκρούσεων στις χώρες της Τουρκίας, της Μέσης Ανατολής και της Αιγύπτου, όπου οι τοπικές εντάσεις έχουν κρατήσει μακριά τους επιβάτες κρουαζιέρας.

«Οι επιβάτες είναι εκείνοι που υπαγορεύουν στην ουσία σε ποιες περιοχές θα τοποθετήσουμε τα κρουαζιερόπλοιά μας, καθώς πρέπει να τα μεταφέρουμε εκεί όπου οι ευκαιρίες για δημιουργία εσόδων συμβάλλουν στη κερδοφορία της επιχείρησής μας», ανέφερε ο Larry Pimentel, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Azamara Club Cruises.

«Τα κέντρα λήψης αποφάσεων στην Ελλάδα θα πρέπει να αρχίσουν να σκέφτονται δημιουργικά και να προσπαθήσουν να προάγουν την αυθεντικότητα και να δουν πέρα από τους εμβληματικούς, παραδοσιακούς προορισμούς. Έτσι θα δημιουργήσουν νέα, εναλλακτικά προϊόντα, που θα προσφέρουν μια πρωτότυπη και καινοτόμα εμπειρία, η οποία θα μένει ανεξίτηλη στη μνήμη των επιβατών κρουαζιερόπλοιων. Η δέσμευση της ελληνικής κυβέρνησης στην ανάπτυξη του τομέα της κρουαζιέρας θα μπορούσε να λειτουργήσει καταλυτικά προς την κατεύθυνση της δημιουργίας ενός κοινού οράματος και ενός κατάλληλου προγράμματος κοινής προσπάθειας για τη δημιουργία αυτών των νέων εμπειριών», πρόσθεσε ο κ. Pimentel.

Ο Michel Nestour, Αντιπρόεδρος Ανάπτυξης Διεθνών Λιμένων και Προορισμών της Carnival Corporation & PLC, συμφωνεί ότι η Ελλάδα χρειάζεται να δώσει ένα νέο όραμα στην κρουαζιέρα ώστε να εκμεταλλευτεί την ευνοϊκή θέση στην οποία βρίσκεται σήμερα. «Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για την Ελλάδα να προωθήσει τις ομορφιές της υπόλοιπης χώρας, πέρα από τους διάσημους προορισμούς, ώστε να εκμεταλλευτεί το τεράστιο δυναμικό της βιομηχανίας κρουαζιέρας. Οι κορυφαίοι προορισμοί δεν εξαντλούνται στη Σαντορίνη και τη Μύκονο και η Ελλάδα πρέπει να προωθήσει περισσότερους προορισμούς, ιδιαίτερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που δεν έχουν υψηλό κόστος».

Μόλις το 2% του παγκόσμιου πληθυσμού έχει ζήσει την εμπειρία της κρουαζιέρας. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης στην Ασία και την Κίνα, κατά τα λεγόμενα του  Tom Fecke, Γενικού Γραμματέα της CLIA Europe. «Η Ελλάδα θα πρέπει να στραφεί προς την Κίνα και να διαφημιστεί συντονισμένα με στόχο να διαφοροποιηθεί από τους υπόλοιπους γειτονικούς προορισμούς που αντιμετωπίζουν εντάσεις.

Επίσης, χρειάζεται να επενδύσει στη βελτίωση των υφιστάμενων υποδομών για να είναι έτοιμη να υποδεχθεί την είσοδο στην αγορά των νέων πλοίων δυναμικότητας άνω των 4.000 επιβατών. Στην κατηγορία αυτή θα κατατάσσονται περισσότερα από τα μισά νεότευκτα πλοία την περίοδο 2020-2026, πρόσθετης δυναμικότητας 230.000 επιβατών».

Το 4ο Posidonia Sea Tourism Forum διοργανώνεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, και υποστηρίζεται από το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδας, την  Ένωση Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας (MEDCRUISE), την Ένωση Λιμένων Ελλάδας (ΕΛΙΜΕ), την  Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, την Ένωση Μαρίνων Ελλάδας, το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων & Φορέων Ναυτιλίας και τον Σύνδεσμο των εν Ελλάδι Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA).

Χρυσός χορηγός είναι ο ΕΟΤ, αργυροί Χορηγοί είναι ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, η Air France – KLM – Delta και Χάλκινοι Χορηγοί είναι ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, το Ακτίνα Travel Group, η Celestyal Cruises, η Global Ports Holding, το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου και η Hellenic Seaways. Υποστηρικτές είναι τα Everest, ο Δήμος Ίου και η TRU Catering by Radisson Blu Park Hotel.