Η μόνη λύση για το σταθμό Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης και τις αρχαιότητες που έχουν βρεθεί εκεί είναι η υπόθεση να αποπολιτικοποιηθεί. Τη νηφάλια αυτή προσέγγιση έκανε στη σημερινή αυτοψία των υπουργών Πολιτισμού και Μεταφορών ο γεν.γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης.

Η εμμονή υπέρ της απόσπασης των ευρημάτων από τη μία πλευρά ή υπέρ της παραμονής τους από την άλλη κρατάει επί της ουσίας «όμηρο» ένα δημόσιο έργο που έχει ανάγκη η πόλη. Η μέση οδός, αυτή της συνύπαρξης αρχαίων και σταθμού, όπως έγινε στην Αθήνα στην πλατεία Μοναστηρακίου, δεν απασχόλησε ποτέ τα δύο στρατόπεδα. Ετσι, οδηγούμαστε στην απόσπαση και μεταφορά των αρχαίων σε μια ομόλογη (;), ή άλλη θέση.

Ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής φόρεσε το κίτρινο κράνος και πήγε στο εργοτάξιο του σταθμού Βενιζέλος γα να δηλώσει: «Θέλω να κοιτάξω τους Θεσσαλονικείς στα μάτια και να τους πω ότι το Μετρό θα γίνει».

Επίσης η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη αφού τόνισε ότι και στο σταθμό Αγίας Σοφίας οι αρχαιότητες αποσπάσθηκαν για να τοποθετηθούν αλλά κανείς δεν αντέδρασε, διαβεβαίωσε ότι θα δημιουργηθεί ένας μουσειακός αρχαιολογικός χώρος μετα την επανατοποθέτηση των ευρημάτων στο σταθμό Βενιζέλου.

Ο λόγος για τον οποίο έγινε σήμερα αυτή η αυτοψία είναι για να καταδείξει στο κοινό της Θεσσαλονίκης ότι  ξεκίνησαν ξανά οι εργασίες μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, που έδωσε «πράσινο φως» στο έργο.

Οι δύο υπουργοί έγιναν δεκτοί στο εργοτάξιο με μικρής έκτασης αντιδράσεις πολιτών. Ο Κ. Καραμανλής «διαμήνυσε ότι η Κυβέρνηση θα τρέξει για να καλυφθεί όσο γίνεται ο χρόνος που «έκλεψαν» από τη Θεσσαλονίκη οι προσφυγές». Και η Λίνα Μενδώνη διαβεβαίωσε ότι θα γίνει πράξη το σύνθημα «και μετρό και αρχαία». Τους δύο υπουργούς  ξενάγησε στο σταθμό Βενιζέλου ο υπεύθυνος για τη μελέτη και τις εργασίες απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων, μηχανικός,  Δημήτρης Κορρές, ο οποίος τους εξήγησε πως θα γίνει η διαδικασία ώστε να προστατευθεί και αναδειχθεί η πολιτιστική κληρονομιά της πόλης.