Xωρίς περίσκεψη και χωρίς αιδώ η υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά προχώρησε στα στερνά της θητείας αυτής της Κυβέρνησης, στην επιλογή νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Εχει «ντύσει» όλες τις επιλογές της με μια επίφαση νομιμότητας και διαφάνειας. Προκηρύσσει διαγωνισμούς για την επιλογή του καλύτερου και τελικά αποκλείει τον αναμφισβήτητα καλύτερο γιατί παρόλο που διαθέτει διδακτορικό και είναι εγνωσμένου κύρους, του λείπει το πρώτο δίπλωμα αγγλικών, όπως συνέβη στην επιλογή διευθυντή στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.

Το ζήτημα αυτό αναδεικνύει σε ανακοίνωσή της η Τομεάρχης Πολιτισμού και Αθλητισμού της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Α΄ Αθηνών, Όλγα Κεφαλογιάννη:»Η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, κ. Μυρσίνη Ζορμπά αντί να σιωπά και να κάνει, ως οφείλει, την αυτοκριτική της, επιδίδεται ακόμα μια φορά, σε ένα φλύαρο παιχνίδι εντυπώσεων» δηλώνει η κα Κεφαλογιάννη.

«Η αλήθεια είναι όμως διαφορετική. Από την αρχή της θητείας της, η κ. Ζορμπά, έχει επιλέξει να στελεχώσει τις κρατικές σκηνές και άλλους πολιτιστικούς οργανισμούς χωρίς ίχνος διαφάνειας και αξιοκρατίας.

Όπου τη βολεύει, άμεσα με δική της υπογραφή πληροί τις θέσεις. Σε άλλες περιπτώσεις, προκηρύσσει τις θέσεις με φωτογραφικές διαδικασίες που μόνο κατ’ επίφαση είναι “διαγωνιστικές” και “διαφανείς”.

Υπάρχουν, βέβαια, και οι περιπτώσεις φιάσκο, όπως η περίπτωση του Ε.Μ.Σ.Τ. για τις οποίες δεν δίνονται εξηγήσεις. Θυμίζουμε ότι η κ. Ζορμπά έσπευσε να εξαναγκάσει σε παραίτηση τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης τον περασμένο Νοέμβριο. Είχε προηγηθεί από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού η μεθόδευση επιλογής Γενικού Διευθυντή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης με δύο αλλεπάλληλες τροπολογίες.

Τον Ιανουάριο του 2019, δημοσιεύθηκε η προκήρυξη για την επιλογή νέου καλλιτεχνικού Διευθυντή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. Όμως, αμέσως μετά τα εκλογικά αποτελέσματα της 26ης Μαΐου, με πρωτοφανή σπουδή, μέσα σε μία μόνο ημέρα, ολοκληρώθηκαν οι συνεντεύξεις όλων των υποψηφίων. Ακριβώς την επομένη ημέρα, εκδόθηκε  το συνοπτικό και χωρίς επαρκή αιτιολόγηση πρακτικό της διαδικασίας αξιολόγησης, ενώ ταυτόχρονα αναρτήθηκε η πράξη επικύρωσης του αποτελέσματος. Και αυτό χωρίς να έχει προηγηθεί ο καθορισμός των αποδοχών του καλλιτεχνικού Διευθυντή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης με Κ.Υ.Α, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

Η κ. Ζορμπά, με τις πράξεις της, λειτουργεί πέρα και πάνω από κάθε δεοντολογία. Δεν αντιλαμβάνεται ότι τελεί υπό παραίτηση και ότι η θητεία της έχει ουσιαστικά λήξει. Το σύνολο των πεπραγμένων της θα κριθεί σύντομα. Εμείς κοιτάμε στο μέλλον. Θα προχωρήσουμε με σχέδιο, διαφάνεια, νομιμότητα και λογοδοσία».

Στην απάντησή της η κα Ζορμπά καταλογίζει «στοιχεία εμμονής και άγριας επίθεσης στην απόλυτα νόμιμη θεσμική διαδικασία της προκήρυξης θέσεων καλλιτεχνικών διευθυντών» στην τομεάρχη πολιτισμού της ΝΔ και την κατηγορεί για » αμετροέπεια και κατασυκοφάντηση» των πολιτικών της αντιπάλων και την καλεί να απαντήσει στο «ερώτημα που έχουμε θέσει με κάθε παρόμοια ευκαιρία που μας δίνει: διορισμοί ή προκηρύξεις στους πολιτιστικούς οργανισμούς, ρουσφετολογικές τοποθετήσεις ή διαγωνισμοί με διαφάνεια και αξιοκρατία, πολιτικοί φίλοι ή άξιοι καλλιτέχνες;

Να μας πει, χωρίς υπεκφυγές, συγκεκριμένα ποια είναι η φωτογραφική προκήρυξη που υπονοεί, διότι οι θολές κατηγορίες που εκτοξεύει μολύνουν το περιβάλλον και χαρακτηρίζουν το δικό της ήθος».