Του Συμεών Σολταρίδη

Για πολλά χρόνια οι γνωστοί-άγνωστοι, οι θιασώτες του αντιεξουσιασμού, της αναρχίας, το νέο φρούτο του «Ρουβίκωνα», ο κοινωνιολογικός όρος των «επαγγελματιών αλληλέγγυων», οι «ετσιθελιστές» οι «ψευτο-ακτιβιστές» κ.λ.π , κατέχουν  «σημαντική» θέση στο πολιτικό σύστημα της χώρας, ενώ ταυτόχρονα αναζητείται η εννοιολογική ερμηνεία όλων των ιδεολογιών που έχουν ασπαστεί.

Καταστρέφουν την περιουσία των συμπολιτών τους, γνωστοί του πολιτικού συστήματος,  οι πρώτοι και ιδιαίτερα κάποιας κατηγορίας συμπολιτών μας, οι οποίοι πιστεύουν ότι το σύστημα μπορεί να αλλάξει με την βία και όχι με δημοκρατικά μέσα. Ταυτόχρονα χρησιμοποιούνται για αποπροσανατολισμό, ενώ στηρίζουν αδυναμίες ιθυνόντων. Σκέψεις που οδηγούν τον κάθε πολίτη που διαμένει εκτός κλεινού άστεως  και μεγαλουπόλεων της χώρας, αφού συλλαμβάνονται και μετά αφήνονται ελεύθεροι, μετά από παρεμβάσεις ή παραθύρια νόμων, ή δικαστικών αποφάσεων.

Υπάρχει όμως και ο αντιεξουσιαστικός χώρος και ο χώρος της αναρχίας. Δύο αντίθετοι αλλά και όμοροι ιδεολογικοί χώροι. Αντίθετοι ως προς την δράση και αλληλλοεξαρτώμενοι ως προς τα πιστεύω.

Είναι κατά της εξουσίας , των νόμων, ενώ ερμηνεύουν τη δημοκρατία κατά το δοκούν και συναλλάσσονται με άτομα που είναι κατά της αρχής , του δικαίου. Και οι δύο ομάδες από κοινού πλέον με τα ίδια «ιδανικά» αγωνίζονται για «ιδεώδη» μακράν της κοινωνίας και οδηγούνται σε αντικοινωνικές, αντιδημοκρατικές και εν πολλοίς αντιανθρώπινες ενέργειες και δράσεις.

Και ερχόμαστε στους «ακτιβιστές» όπως τους χαρακτήρισε ο Πρόεδρος της Βουλής, στους οπαδούς του «Ρουβίκωνα» οι οποίοι μπαίνουν ανενόχλητοι στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, στην Ελληνική Βουλή , στην Πρεσβεία της Ισπανίας στην Αθήνα, στην Τουρκική Αεροπορική Εταιρία, σε υπηρεσίες του κράτους και αφού πετάνε χαρτιά με μηνύματα και καταστρέφουν ότι βρούνε, φεύγουν ανενόχλητοι και στη συνέχεια ανεβάζουν βίντεο στο διαδίκτυο κοροϊδεύοντας το κράτος και δημιουργώντας προβλήματα διμερή με άλλα κράτη.

Άλλο πάλι «κίνημα» οι «ετσιθελιστές» και οι «επαγγελματίες αλληλέγγυοι». ‘Ένα «φρούτο» που γιγαντώθηκε και παρατηρούμε τους οπαδούς  αυτών των «κινημάτων» να μην πληρώνουν, να μην καταβάλλουν τις υποχρεώσεις τους  έναντι του κράτους , με την «ετσιθελική» αλαζονεία τους και να οδηγούν τους απλούς πολίτες να αναλαμβάνουν τις οφειλές τους, αφού το κράτος υπολογίζει  και  αυτά τα διαφυγόντα  έσοδα.

Βέβαια αν θέλαμε να κάνουμε έναν απολογισμό, θα δούμε ότι «υπέρμαχοι» όλων αυτών των θεωριών υπήρχαν και υπάρχουν. Τα νέα «φρούτα» είναι τα τελευταία,  τα οποία ενδυναμώθηκαν την τελευταία τριετία , μια και τα σχετικά «δένδρα»  βρήκαν όχι μόνο καλλιεργητές , αλλά και «αγοραστές» μια και προέρχονται από αβλαβείς και καλούς «παραγωγούς».

Στο σημείο αυτό τίθεται το ερώτημα , γιατί οι καταστροφείς καλύπτονται και μέχρι πότε θα αλωνίζουν τις μεγαλουπόλεις ή θα μπαίνουν ανενόχλητοι σε Υπουργεία και μετά θα κοροϊδεύουν την πολιτεία ή το πολιτικό σύστημα ή τα πολιτικά κόμματα και τις πολιτικές κινήσεις , άτομα ελάχιστα που πιστεύουν ότι θα αλλάξουν το σύστημα; Τα τελευταία χρόνια είδαμε άτομα που πρωταγωνίστησαν στην αλλαγή του πολιτικού συστήματος, ακόμη και της Ευρώπης , οι οποίοι απέτυχαν παταγωδώς επιφέροντας αρνητικά αποτελέσματα στο κοινωνικό σύνολο και στους πολίτες.

Τα ιδεώδη και οι ιδεολογίες είναι σημαντικά εργαλεία όταν καλώς χρησιμοποιηθούν στην Δημοκρατία. Όταν όμως παρερμηνεύονται και χρησιμοποιούνται από ανθρώπους που έχουν σαν μοναδικό στόχο την δημιουργία εντυπώσεων και ιδιοτελή κίνητρα, μας οδηγούν σε καταστάσεις που θέτουν σε κίνδυνο το Δημοκρατικό πολίτευμα, την ελευθερία των πολιτών και τα ανθρώπινα δικαιώματα.