Στην έκθεση αυτή που έχει ήδη εγκαινιαστεί από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλο παρουσιάζονται 37 ευρήματα από την ανασκαφή του ιστορικού Ναυαγίου των Αντικυθήρων, που ανελκύσθηκαν πριν από δύο μήνες (τον περασμένο Σεπτέμβριο). Δεν έχουν περάσει από το στάδιο αφαλάτωσης, γι αυτό εκτίθενται σε δεξαμενές με νερό, κάτι που συνέβη και στην περυσινή έκθεση των ευρημάτων από το βυθό των Αντικυθήρων.
Το σημαντικότερο φετεινό εύρημα είναι ένας χάλκινος δίσκος που σχετίζεται πιθανότατα με τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων όπως έδειξαν έρευνες σε εργαστήρια της Ελβετίας. Για την ακριβή επαλήθευση αυτού του πορίσματος θα ακολουθήσει έρευνα του κράματος μετάλλου και από τα δύο αντικείμενα. Οι ερευνητές όμως θα χρειαστεί να περιμένουν τουλάχιστον μέχρι την άνοιξη, ώσπου να ολοκληρωθεί η αφαλάτωσή του.
Ο δίσκος υπεβλήθη σε αξονική τομογραφία στην Αθήνα και διαπιστώθηκε πως «κρύβει» έναν ταύρο. Εάν αποτελεί πράγματι τμήμα του Μηχανισμού, εικάζεται πως ήταν το στοιχείο που κάλυπτε τα γρανάζια του.
Οι χρήση νέων τεχνολογιών έχει βοηθήσει παρα πολύ την συγκεκριμένη ανασκαφική έρευνα, σύμφωνα με την κα Σίμωσι. Και εξήγησε ότι με ακτινογραφήσεις διαπιστώθηκε ότι μέλη από επτά χάλκινα και μαρμάρινα αγάλματα βρίσκονται καταπλακωμένα από ένα βράχο. Αυτή τη στιγμή οι ανασκαφείς, η Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων και ο Μπρένταν Φόλεϊ, ερευνούν ασφαλείς μεθόδους για τη μετακίνηση του βράχου ώστε να μην υποστούν περαιτέρω βλάβη τα έργα τέχνης. Σκέφτονται να επέμβουν κατά τις επόμενες ανασκαφικές περιόδους, Μαΐου και Σεπτεμβρίου του 2018.
Ενα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο αυτής της έρευνας είναι ότι το κρανίο ναυαγού που βρέθηκε πέρυσι στην ανασκαφή εξετάστηκε στην Κοπεγχάγη και διαπιστώθηκε πως ανήκει σε γυναίκα, όπως είπε η κα Σίμωσι. Η γυναίκα αυτή έφερε μάλιστα ακριβά κοσμήματα. Μένει να διαπιστωθεί αν ανήκουν σε γυναίκες και οι άλλοι έξη σκελετοί, υπολοίματα των οποίων έχουν βρεθεί. Και τι δουλειά είχαν οι γυναίκες σε ένα πλοίο που μετέφερε έργα τέχνης στη Ρώμη, όπως έχει ως τώρα ερμηνευτεί το φορτίο του;
Τέλος διαπιστώθηκε ότι το δεύτερο πλοίο, που έχει ναυαγήσει στην ίδια περιοχή (σε απόσταση 250 μέτρων) μετέφερε αμφορείς της ίδιας εποχής, αλλά όχι της ίδιας τεχνοτροπίας.