ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

Δυο επανεκδόσεις σώζουν μια μέτρια βδομάδα

Του Νίνου Φένεκ Μικελίδη

Μέτρια από νέες ταινίες η βδομάδα αυτή, με διάφορες αδιάφορες περιπέτειες επιστημονικής φαντασίας («Hotel Artemis») και τρόμου («Η διαδοχή») καθώς και κωμωδίες («Μαμά από το πουθενά», «Book Club», «Πού θα κοιμηθείς απόψε» και «10 μέρες χωρίς τη μαμά»).

Ευτυχώς, δυο επανεκδόσεις δίνουν την ευκαιρία για μια ωραία, γεμάτη εκπλήξεις κινηματογραφική έξοδο στα θερινά: «Ιστορίες καθημερινής τρέλας» του Μάρκο Φερέρι (βραβείο FIPRESCI στο φεστιβάλ του Σαν Σεμπάστιαν) και «Τα χιόνια του Κιλιμάντζαρο» του Χένρι Κινγκ υποψήφια για 2 Όσκαρ).

**** Ιστορίες καθημερινής τρέλας

Tales of Ordinary Madness/Storie di ordinaria follia. Ιταλία/Γαλλία, 1981. Σκηνοθεσία: Μάρκο Φερέρι. Σενάριο: Μάρκο Φερέρι, Σέρτζιο Αμιντέι. Ηθοποιοί: Μπεν Γκαζάρα, Ορνέλα Μούτι, Σούζαν Ταϊρέλ, Τάνια Λόπερτ. 101´

Σε επανέκδοση η ταινία του Μάρκο Φερέρι, που μαζί με το κατοπινό «Barfly» του Μπαρμπέτ Σρέντερ, είναι οι μόνες ταινίες που κατάφεραν να δώσουν κάτι από τον αντικομφορμιστικό, προκλητικό χαρακτήρα του Τσαρλς Μπουκόβσκι, ενός από τους πιο αυθεντικούς και με σημαντική επιρροή μεταπολεμικούς ποιητές και συγγραφείς της Αμερικής.

Ο Μπεν Γκαζάρα, στο ρόλο του συνεχώς μεθυσμένου και σε αναζητηση σεξουαλικών περιπετειών Μπουκόβσκι (στην ταινία, Τσαρλς Σέρκινγκ), δίνει μια από τις καλύτερες και πιο δυνατές (μαζι μ’ εκείνες στις ταινίες του Κασσαβέτη) ερμηνείες του, με την Ορνέλα Μούτι στο ρόλο της πόρνης που του δίνεται «ψυχή τε και σώματι» (περισσότερο με το κορμί), ως τη συγκλονιστική (απωθητική ίσως για συντηρητικούς θεατές) σκηνή όπου, όταν εκείνος της προτείνει να την παντρευτεί, αυτή «σφραγίζει» το αιδοίο της με μια παραμάνα (θυμίζοντάς μας, σήμερα, μιαν αντίστοιχη σκηνή με τον Ντεπαρντιέ να κόβει το πέος του στην ταινία «Η τελευταία γυναίκα» του Φερέρι).

*** 1/2 – Τα χιόνια του Κιλιμάντζαρο

The Snows of Kilimanjaro. ΗΠΑ, 1952. Σκηνοθεσία: Χένρι Κινγκ και Ρόι Γουόρντ Μπέικερ. Σενάριο: Κέισι Ρόμπινσον. Ηθοποιοί: Γκρέγκορι Πεκ, Άβα Γκάρντνερ, Σούζαν Χέιγουορντ, Χίλντεγκαρντ Νεφ. 114´

 

Επανέκδοση μιας κλασικής, υποψήφιας για 2 Όσκαρ (φωτογραφίας και σκηνογραφίας) ταινίας, βασισμένης στο γνωστό διήγημα του Έρνστ Χέμινγουεϊ (που, παρά τις διαμαρτυρίες του συγγραφέα υπέστη διάφορες χολιγουντιανές επεμβάσεις, μαζί και ένα χάπι-εντ!). Από τα ωραία δείγματα της χρυσής εποχής του Χόλιγουντ, οπου το βάρος δινόταν στην πλούσια παραγωγή και την παρουσία μεγάλων σταρ.

Παρόλο που πολλές σκηνές γυρίστηκαν στα στούντιο (ακόμη και το Κιλιμάντζαρο είναι ζωγραφισμένο στον τοίχο του στούντιο), αρκετές όμως άλλες γυρίστηκαν στην Αφρική, το Παρίσι, τη Ριβιέρα και την Ισπανία. Πολύ καλός αποδεικνύεται τελικά ο Γκρέγκορι Πεκ στο ρόλο του ετοιμοθάνατου συγγραφέα που αναπολεί την προηγούμενη ζωή του, την περιπετειά του στην Αφρική (αφορμή για μερικές εντυπωσιακές σκηνές κυνηγιού) και τις σχέσεις του με τρεις βασικά γυναίκες: τη σύζυγό του (Σούζαν Χέιγουορντ), τον ερώτα της ζωής του (Άβα Γκάρντντερ) και μια ψυχρή κόμισσα (Χίλντεγκαρντ Νεφ).

: