Οι εκδοχές για το τραγικό συμβάν ανοιχτά της Σκύρου δίνουν και παίρνουν στα sites και τα social media. Όμως ένα νέο δεδομένο ίσως ρίξει φως στην μοιραία πτήση!

Πολλά είναι τα αναπάντητα ερωτηματικά για τα αίτια της πτώσης του Mirage 2000-5 και πως οδήγησαν στην μοιραία πτώση. Φυσικά όλα αυτά θα απαντηθούν όταν βρεθεί και ανελκυστεί η άτρακτος.

Εκείνο όμως που θεωρήθηκε αρχικά  σαν πιθανό σενάριο της πτώσης, ότι δηλαδή οι καιρικές συνθήκες δημιούργησαν το πρόβλημα μοιάζει να απομακρύνεται και αυτό. Διότι σύμφωνα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αεροσκάφους, το αεροπλάνο έχει τοποθετηθεί και Ψηφιακό Σύστημα Ναυτιλίας για την παρακολούθηση του αναγλύφου της γήινης επιφάνειας.

Βασισμένος στο γνωστό σύστημα TERPROM, ο εξοπλισμός του M2000-5 Mk2 προσφέρει προειδοποίηση επικίνδυνης προσέγγισης στο έδαφος, εκμετάλλευση βάσεων δεδομένων με στοιχεία διαδρομών για τυφλή καθοδήγηση σε χαμηλό ύψος, σε συνδυασμό με τον εξελιγμένο αυτόματο πιλότο, ενώ μέσω του INS μπορεί να συνεργάζεται και με το σύστημα IFF του αεροσκάφους.

Με αυτό το στοιχείο, το μέγα ερώτημα που γεννάται είναι πως δεν υπήρχε ειδοποίηση στον πιλότο από το TERPROM, έτσι ώστε να αποφύγει την πρόσκρουση; Μήπως τελικά ήταν άλλη η αιτία της πτώσης και όχι αυτή που μοιάζει ως πιθανό σενάριο μέχρι στιγμής;

Σίγουρα απαντήσεις θα δοθούν μόλις ανασυρθεί το αεροπλάνο όπως επίσης και την απάντηση την γνωρίζει και ο σύντροφος του άλλου Mirage. Μέχρι τότε ας κρατάμε μικρό καλάθι….