Στην ταινία «Moonlight» του Μπάρι Τζένκινς, όπως  είχαμε προβλέψει, απονεμήθηκε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, αν και η ανακοίνωση έγινε μετά από μπέρδεμα, που ήθελε το Όσκαρ να απονεμηθεί  στο μέτριο «La La Land».

Αυτό έγινε  εξαιτίας της  Φέι Ντάναγουεϊ, η οποία διάβασε το λάθος φάκελο που της έδωσε ο Γουόρεν Μπίτι (το δίδυμο παρουσίαζε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας), και που έκανε τους παρόντες να πιστέψουν προς στιγμήν  πως επρόκειτο για κάποιο αστείο.

Η απονομή του Όσκαρ στην ταινία ενηλικίωσης ενός νεαρού γκέι μαύρου ήταν δικαίωση μιας θαυμάσιας, αν και κάπως υποτιμημένες ταινίας (μαζί με το «Μια πόλη κοντά στη θάλασσα»), αλλά και δικαίωση του παραμερισμού των Αφροαμερικανών καλλιτεχνών στην περσινή απονομή των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας. Στο ίδιο πνεύμα βραβεύτηκε και η Βαϊόλα Ντέιβις με το Όσκαρ β’ γυναικείου ρόλου για την (όντως πολύ καλή πρέπει να πω) ερμηνεία της στην ταινία «Fences».

«Άνοιξα το φάκελο και έλεγε «Έμα Στόουν La La Land», ανέφερε ο Γουόρεν Μπίτι, εξηγώντας το λάθος τους, «γι’ αυτό κοίταξα τη Φέι Ντάναγουεϊ και εσάς. Δεν προσπαθούσα  να είμαι αστείος. Η καλύτερη ταινία είναι το Moonlight»¨».

«Ούτε στα όνειρά μου αυτό δεν μπορούσε να είναι αληθινό», ανέφερε ένας έκπληκτος Μπάρι Τζένκινς, παίρνοντας το επίχρυσο αγαλματίδιο. «Αλλά στο διάολο τα όνειρα, ας τα ξεχάσουμε, αυτό είναι πραγματικό. Ω! Θεέ μου».

Τελικά, το «Moonlight» κέρδισε τρία Όσκαρ (καλύτερης ταινίας, διασκευασμένου σεναρίου και  β΄ ανδρικού ρόλου), ενώ από τις 14 υποψηφιότητες το «La La Land» κέρδισε μόνο 6 Όσκαρ, ανάμεσά τους και σκηνοθεσίας στον Ντάμιεν Σαζέλ (παραμένει πάντα περίεργο το πώς ορισμένες φορές το Όσκαρ σκηνοθεσίας δίνεται σε διαφορετική ταινία από εκείνη που κερδίζει το Όσκαρ καλύτερης ταινίας) και πρώτου γυναικείου ρόλου στην Έμα Στόουν. Αντίθετα, η πολύ καλύτερη ταινία «Μια πόλη κοντά στη θάλασσα» του Λόνεργκαν κέρδισε 2 Όσκαρ, καλύτερης ανδρικής ερμηνείας (στον Κέισι Άφλεκ) και καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου.

Μια άλλη ταινία που δικαιώθηκε και που είχαμε επίσης προβλέψει, ήταν η ιρανική «Ο εμποράκος» του Ασκάρ Φαρχάντι, με το σκηνοθέτη απόντα (είχε αρνηθεί να πάει στην Αμερική μετά τις αντιμεταναστευτικές δηλώσεις του Τραμπ). Το βραβείο παρέλαβε η Ανουσέ Ανσάρι, μια ιρανικής καταγωγής επιχειρηματίας, η οποία διάβασε μήνυμα του Φαρχάντι, το οποίο σημείωνε πως δεν ήρθε στην απονομή ως ένδειξη αλληλεγγύης προς τους μετανάστες τους οποίους δεν σέβεται «ένας απάνθρωπος νόμος».

Όπως και στην απονομή των Χρυσών Σφαιρών της Ένωσης των Ξένων Ανταποκριτών, το θέμα που κυριάρχησε στην απονομή των Όσκαρ ήταν το μεταναστευτικό. Παρουσιάζοντας το βραβείο καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων στο «Zootropia», ο ηθοποιός Γκάελ Γκαρσία Μπερνάρ τόνισε πως «ως Μεξικανός, ως Λατινοαμερικανός, ως εργαζόμενος μετανάστης, ως ανθρώπινο ον, είμαι εναντίον κάθε μορφής τείχους που θέλει να μας χωρίσει».

ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ

Καλύτερης ταινίας: MOONLIGHT του Μπάρι Τζένκινς

Σκηνοθεσίας: Ντάμιεν Σαζέλ («La La Land»)

Ανδρικής ερμηνείας: Κέισι Άφλεκ («Manchester by the Sea»)

Γυναικείας ερμηνείας: Έμα Στόουν («La La Land»)

Β’ ανδρικού ρόλου: Μαχερσάλα Άλι («Moonlight»)

Β΄ γυναικείου ρόλου: Βαϊόλα Ντέιβις («Fences»)

Κινούμενα σχέδια μεγάλου μήκους: «Ζωοτοπία»

Κινούμενα σχέδια μικρού μήκους: Piper

Διασκευασμένου σεναρίου: Moonlight

Πρωτότυπου σεναρίου: Manchester by the Sea

Φωτογραφίας: La La Land

Κοστουμιών: «Φανταστικά ζώα και πού βρίσκονται»

Ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους: O.J.: Made in America

Ντοκιμαντέρ μικρού μήκους: The White Helmets

Μουσικής: La La Land

Τραγουδιού: «City of Stars» (La La Land)

Μικρού μήκους μυθοπλασίας: Sing

Οπτικά εφέ: «Το βιβλίο της ζούγκλας»

Ξενόγλωσσου Όσκαρ:  «Ο εμποράκος»

Μοντάζ: «Αντιρρησίας συνείδησης»

Μοντάζ ήχου: «Η άφιξη»

Μίξη ήχου: «Αντιρρησίας συνείδησης»

Καλλιτεχνικός σχεδιασμός: «La La Land»

Μακιγιάζ και κόμμωση: «Ομάδα αυτοκτονίας»