Ύστερα από ελληνική υπόδειξη, επιστρέφει στην Ιταλία ένας  ερυθρόμορφος αττικός αμφορέας του 470 π.Χ. που επρόκειτο να πουληθεί στη Νέα Υόρκη.  Πρόκειται για το δεύτερο κρούσμα προσπάθειας πώλησης κλεμμένου αρχαίου από  την Royal Athena Galleries Νέας Υόρκης, μετά την κατάσχεση (προ ολίγων εβδομάδων) θραύσματος αρχαιοελληνικής σαρκοφάγου και την επιστροφή του στην Ελλάδα. 

Όπως συνέβη και με τη  σαρκοφάγο, ο Ελληνας αρχαιολόγος-ερευνητής  δρ Χρήστος Τσιρογιάννης ειδοποίησε το  βοηθό εισαγγελέα Ν. Υόρκης Μάθιου Μπογδάνος στο Μανχάταν ότι εντόπισε και άλλη αρχαιότητα που πιθανότατα είναι προϊόν παράνομης προέλευσης.  Οι αρχές θεωρούν  ότι οι υποθέσεις αυτές έχουν σχέση με ξέπλυμα μαύρου χρήματος  μέσω αγοράς έργων τέχνης στης ΗΠΑ.

Ο αττικός αμφορέας παρουσιάστηκε προς πώληση στην ιστοσελίδα της  νεοϋορκέζικης γκαλερί,  ιδιοκτησίας του Jerome Εisenberg, με  τη σημείωση:  «Αττικός ερυθρόμορφος αμφορέας Νόλαν από το ζωγράφο Χάροου, συλλογή Ann Arbor, Μίσσιγκαν. Εκτίθεται στο Μουσείο Τέχνης του Πανεπιστημίου Γέίλ από το 2003-2015, τιμή κατόπιν ζήτησης». Ωστόσο, σύμφωνα με τον Χρήστο Τσιρογιάννη αυτός ο αμφορέας εμφανίζεται σε τρεις φωτογραφίες  μέσα στο κατασχεμένο από τις ελβετικές και ιταλικές αρχές αρχείο Μπεκίνα.

Το αρχείο Μπεκίνα κατασχέθηκε  το 2002 ύστερα από έφοδο που πραγματοποιήθηκε στην γκαλερί Μπεκίνα, το Pallation Antique Cunst, καθώς και σε δύο ακόμα αποθήκες στη Βασιλεία και αλλού στην Ελβετία.

Το αρχείο περιέχει 13.000 έγγραφα που σχετίζονται με αγοραπωλησίες αρχαιοτήτων: σημειώσεις,  τιμολόγια, χιλιάδες φωτογραφίες και  ενδεικτικά στοιχεία για τις μετακινήσεις τους. Πολλές από τις φωτογραφίες δεν είναι από  αίθουσες πωλήσεων αλλά  πολαρόιντ που έβγαλαν αρχαιοκάπηλοι και  μεσάζοντες  από λεηλατημένες αρχαιότητες που έχουν επάνω τους ακόμη το χώμα της λαθρανασκαφής ή κρούστα από αλάτι όταν πρόκειται για ενάλια αρχαιότητα.

Ο Τζιανφράνκο  Μπεκίνα το 2011 καταδικάστηκε στην Ιταλία για το ρόλο του στο  παράνομο εμπόριο αρχαιοτήτων, ενώ αργότερα άσκησε έφεση με αποτέλεσμα να εντοπίζονται αρχαιότητες όπως αυτός ο αμφορέας σε μερικούς από τις πιο διάσημους οίκους δημοπρασιών που ειδικεύονται στην αρχαία τέχνη.

Σε μία σημείωση  του ίδιου του Μπεκίνα που βρήκε ο κ. Τσιρογιάννης, φαίνεται ότι γνωρίζει το  κλεμμένο αντικείμενο από τις 28 Φεβρουαρίου του 1994. Ο σχολαστικός τρόπος με τον οποίο τηρεί ο Μπεκίνα το αρχείο του δείχνει ότι ο αμφορέας αποκτήθηκε στις 15 Μαρτίου 1994 και πληρώθηκε στις 11 Απριλίου.

Το σημαντικό στον αμφορέα αυτό  είναι το ιδιαίτερο μορφολογικό στιλ ελληνικής αγγειογραφίας που παρουσιάζει. Στα αρχεία του Ιταλού ντίλερ εμφανίζεται πλάι σε ένα άλλο παρόμοιο αγγείο  που δεν έχει ακόμα εντοπιστεί στην αγορά. Φαίνεται ότι οι δύο αρχαιότητες προήλθαν από τον ίδιο αρχαιοκάπηλο που παρουσιάζεται με το όνομα Ρομπερτίνο. Λαμβάνοντας υπόψη αυτές τις πληροφορίες, θεωρείται ότι ο αμφορέας αυτός εκλάπη κατά το ίδιο ή κοντινό χρονικό διάστημα με τον άλλο και προέρχεται από τον ίδιο ετρουσκικό τάφο.

Ο Χρ. Τσιρογιάννης πιστεύει ότι τα δύο αυτά αντικείμενα προέρχονται από την Ιταλία και πρέπει να παραδοθούν  στις ιταλικές αρχές. Όπως  στην περίπτωση του θραύσματος σαρκοφάγου που επαναπατρίσθηκε στην Ελλάδα, έτσι και με τον αμφορέα τα αποδεικτικά στοιχεία στέλνουν πίσω στην Ιταλία έναν πολύτιμο ελληνικό αμφορέα.

Ο Έλληνας αρχαιολόγος επισημαίνει ότι «το αποτέλεσμα αυτό επιτεύχθηκε με τη συνεργασία του βοηθού εισαγγελέα στη Νέα Υόρκη ο οποίος χειρίστηκε την κατάσχεση και τον αρχαιολόγο του Μουσείου Villa Giulia στη Ρώμη κ. Maurizio Pellegrini, ο οποίος προσέφερε χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με την ταυτότητα του αρχαιοκάπηλου που ενεπλάκη».

Όσον αφορά την  γκαλερί Royal Athena της Νέας Υόρκης, έχει βεβαρημένο παρελθόν σε αυτό το άθλημα. Έχει κατά καιρούς βγάλει προς πώληση ένα μπρούντζινο άγαλμα γνωστό ως Αφροδίτη του Αγίου Ιωάννη Perareto που εκλάπη από μουσείο στο Ρίμινι το 1962, τρία αντικείμενα που εκλάπησαν  από το Αρχαιολογικό Μουσείο Κορίνθου στις 12 Απριλίου του 1990 και επεστράφησαν σε αυτό, οκτώ κλεμμένες αρχαιότητες από μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους  αξίας 510.000 δολαρίων και πρόσφατα το  θραύσμα σαρκοφάγου που απεικονίζει μάχη μεταξύ Ελλήνων  και Τρώων.