Υψηλά επίπεδα άγχους και κατάθλιψης στους φοιτητές του ανακάλυψε ο παιδίατρος και καθηγητής στην Ιατρική σχολή του πανεπιστημίου του Σεντ Λούις, Στιούαρντ Σλάβιν. Γι’ αυτό το λόγο αποφάσισε να αλλάξει, μαζί με τους συνεργάτες του, το σύστημα που ακολουθούσαν. Για την ακρίβεια ο Σλάβιν κατήργησε τους βαθμούς στους πρωτοετείς, επέβαλε μίση μέρα αργίας κάθε δεύτερη βδομάδα και δημιούργησε μικρές ομάδες μελέτης ούτως ώστε να ενισχυθούν οι δεσμοί μεταξύ των φοιτητών. Το αποτέλεσμα; Να μειωθούν σημαντικά τα ποσοστά των φοιτητών που έπασχαν από κατάθλιψη.

Επίσης, ο δρ Σλάβιν εκπονώντας την παρόμοια έρευνα στο Γυμνάσιο Ιρβιγκτον της Καλιφόρνιας, διαπίστωσε πως το 80% των μαθητών έπασχε από άγχος ενώ το 54% παρουσίαζε βαριά συμπτώματα κατάθλιψης.

 

«Στους πρωτοετείς καταφέραμε να μειώσουμε το ποσοστό στο 8%. Μέτρια έως σοβαρά συμπτώματα άγχους έχουν μειωθεί στο 23% στους φοιτητές του πρώτου έτους» δηλώνει ο καθηγητής, ενώ καταλήγει πως «θέλαμε να επηρεάσουμε το πρόγραμμα σπουδών με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο για να αποκτήσουν οι φοιτητές καλύτερες δεξιότητες αντιμετώπισης και μείωσης των παραγόντων πίεσης από το περιβάλλον».