Τα δείγματα ορθής λειτουργίας μιας χώρας φαίνονται στα απλά πράγματα. Χρόνια τώρα οι κυβερνήσεις λειτουργούν ως ερασιτέχνες-μηχανικοί,  φτιάχνουν τα ρετιρέ της ελληνικής «πολυκατοικίας» και ξεχνούν το ισόγειο, με αποτέλεσμα να πέφτει το οικοδόμημα.

Η καταστροφή δημόσιας περιουσίας, όταν οι γνωστοί-άγνωστοι αποφασίζουν να διαμαρτυρηθούν, είναι καθημερινό φαινόμενο. Την περασμένη Κυριακή κάηκαν ιδιωτικά οχήματα και δεν έγινε καμιά προσαγωγή ούτε σύλληψη. Το μάρμαρο το πληρώνει ο Έλληνας πολίτης με την άμεση ή έμμεση φορολογία και μάλιστα είναι από την Πεντέλη!

 

Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι η ιλιγγιώδης αποζημίωση των 700.000 ευρώ, που θα δώσει το Δημόσιο για τα δύο λεωφορεία της ΕΘΕΛ που τυλίχθηκαν στις φλόγες και καταστράφηκαν από βόμβες μολότοφ, μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.

 

Το ποσό αυτό πρέπει να καταβληθεί μετά τη διαπίστωση της έλλειψης κατάλληλων αστυνομικών μέτρων, παρά τις περί του αντιθέτου εντολές που είχαν δοθεί από την ηγεσία της ΕΛΑΣ.

 

Το ένα λεωφορείο είχε καεί στην Πατησίων το 1997 και το άλλο το 1998 στην Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου. Η ΕΘΕΛ (μέσω της εταιρείας που ήταν ασφαλισμένα τα δυο λεωφορεία) προσέφυγε στα Διοικητικά Δικαστήρια το 2000 και η οριστική και αμετάκλητη απόφαση εκδόθηκε μετά από 16 χρόνια! Όπως αναφέρεται στην απόφαση, τα αρμόδια όργανα της ΕΛΑΣ, αν και είχαν λάβει εντολές από τη Διεύθυνση Αστυνομίας Αθηνών για να λάβουν τα αναγκαία προληπτικά και κατασταλτικά μέτρα, «δεν ευρίσκοντο εκεί κατά τη διάρκεια της συναυλίας, αλλά έφθασαν εκεί μετά την έναρξη των επεισοδίων».

 

Σύμφωνα με τους συμβούλους Επικρατείας και πάλι ανακύπτει ευθύνη των οργάνων της ΕΛΑΣ, καθώς ενώ είχαν λάβει τις σχετικές εντολές για μέτρα ασφαλείας στις τρεις εισόδους της Πανεπιστημιούπολης, αυτές δεν εκτελέστηκαν. Επιδικάστηκε και για τα δυο συνολικά 275.862 ευρώ που μαζί με τους τόκους όλων αυτών των ετών ανέρχεται τελικά στα 700.000 ευρώ.

 

Να σημειωθεί πως το κόστος ενός απλού τρόλεϊ φτάνει τα 400.000 ευρώ, ενώ αν είναι αρθρωτό αγγίζει τα 650.000 ευρώ. Το τελευταίο διάστημα έχουν καταστραφεί πέντε με έξι τρόλεϊ και δύο λεωφορεία. Η ανικανότητα δημοσίων υπηρεσιών, ο δικαστικός τραγέλαφος που επικρατεί για την τελεσιδικία παράνομων υποθέσεων και η ασυλία για τους δημόσιους λειτουργούς έχουν φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη. Να σας θυμίσω και το περιστατικό με τον ξυλοδαρμό του Κύπριου φοιτητή στη Θεσσαλονίκη, τη γνωστή «ζαρντινιέρα», που κόστισε αποζημίωση 500.000 ευρώ στον Έλληνα φορολογούμενο. 

 

Γίνεται αντιληπτό πως αν δεν αλλάξουν τάχιστα οι παραπάνω δυσλειτουργίες θα έρθει η στιγμή που θα την πληρώσουν αθώοι επιβάτες.

{source}
<iframe width=»560″ height=»315″ src=»https://www.youtube.com/embed/tDzFkBuvroo» frameborder=»0″ allowfullscreen></iframe>
{/source}