Έναν Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου διαμορφώνει το υπουργείο Παιδείας από τον Σεπτέμβριο, στην προσπάθεια, όπως τονίζεται, να καλύψει τις ανάγκες της ελληνικής οικογένειας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, σκοπός της αναμόρφωσης του νηπιαγωγείου είναι να συμβάλει στην ισόρροπη και πολύπλευρη ανάπτυξη των νηπίων πρώτης και δεύτερης ηλικίας (4-6 ετών). Επίσης στο σκεπτικό της απόφασης υποστηρίζεται ότι εξυπηρετούνται οι ουσιαστικοί στόχοι του νηπιαγωγείου και αφετέρου υποστηρίζονται οι ανάγκες της σύγχρονης οικογένειας.

 

Οι αλλαγές αλλά και τα πλεονεκτήματα του Ενιαίου Τύπου Νηπιαγωγείου, σύμφωνα με το υπουργείο, είναι τα εξής:

Α. Όλα τα νηπιαγωγεία γίνονται εν δυνάμει ολοήμερα. Δίνεται η δυνατότητα σε όλα τα νηπιαγωγεία να γίνουν ολοήμερα, έτσι ώστε να μη μετακινούνται οι μαθητές σε όμορα νηπιαγωγεία που χαρακτηρίζονται ως ολοήμερα, όπως ισχύει μέχρι σήμερα.

 

Β. Εναρμονίζεται το ωράριο έναρξης και λήξης του νηπιαγωγείου με το ωράριο έναρξης και λήξης του Δημοτικού Σχολείου ικανοποιώντας ένα βασικό αίτημα της ελληνικής οικογένειας.

 

Γ. Εξασφαλίζεται η λειτουργία ολοήμερου προγράμματος από 13:00 έως 16:00 με ελάχιστο αριθμό νηπίων και προνηπίων, 5 για τα μονοθέσια, 10 για τα διθέσια και 14)για τα τριθέσια και άνω νηπιαγωγεία.

 

Δ. Διασφαλίζεται η δημιουργία τμημάτων με ισοδύναμη κατανομή των μαθητών ως προς το φύλο, την ηλικία και τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες. Μμέχρι σήμερα δεν διασφαλιζόταν κάτι τέτοιο, διότι η κατανομή των τμημάτων δεν γινόταν με βάση τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών, το φύλο, την ηλικία κ.λπ., αλλά βάσει των προτιμήσεων των γονέων για κλασικό ή ολοήμερο τμήμα.

 

Ε. Αναμορφώνεται το ωρολόγιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου και διορθώνονται οι στρεβλώσεις του άτυπου μεικτού προγράμματος που εξ ανάγκης λειτουργούσε. Τα 2 ξεχωριστά προγράμματα που υπήρχαν ενοποιούνται και γίνεται ένα ενιαίο πρόγραμμα για όλα τα νηπιαγωγεία δομημένο, σε υποχρεωτική ζώνη (8:30 – 13:00) και προαιρετική (13:00- 16:00).

 

ΣΤ. Δίνεται τέλος στο πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί με τις πρόωρες αποχωρήσεις, οι οποίες αποδομούσαν το πρόγραμμα και μετέτρεπαν το Ολοήμερο σε απλή φύλαξη παιδιών. Όπως είναι γνωστό σε όλους (υπουργείο, εκπαιδευτικούς και γονείς), τα τελευταία χρόνια, μεγάλο μέρος του μαθητικού πληθυσμού των εγγραφέντων μαθητών, ενώ αρχικά επέλεγε το ολοήμερο πρόγραμμα, στη συνέχεια, ζητούσε πρόωρη αποχώρηση πριν τη λήξη του έτσι ώστε να συμπίπτει με την ώρα λήξης του Δημοτικού Σχολείου.

 

Ζ. Αυξάνεται η ώρα της συνεργασίας των νηπιαγωγών για ανατροφοδότηση, σχεδιασμό των δραστηριοτήτων του προγράμματος και για αποτελεσματικότερη οργάνωση και διοικητική λειτουργία του νηπιαγωγείου.

 

Η. Συσχετίζεται η ρύθμιση του ωραρίου των νηπιαγωγών με το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα κάτι που δεν υπήρχε μέχρι σήμερα.

 

Θ. Προβλέπεται η λειτουργία της πρόωρης υποδοχής από 7:45 έως 8:30 και στο νηπιαγωγείο όπως και στο δημοτικό, εξυπηρετώντας τις ανάγκες των γονέων.

 

Ι. Ικανοποιείται τέλος η ανάγκη για ενιαίο σχεδιασμό στο πλαίσιο της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, μέρος της οποίας είναι και το νηπιαγωγείο.