Μια χώρα που φιλοδοξεί να γίνει υπερδύναμη, αδυνατεί να προσφέρει ακόμη και ηλεκτρικό ρεύμα στα σχολεία της. Σύμφωνα με επίσημα κυβερνητικά στοιχεία, τα σχολεία της Ινδίας έχουν έλλειψη υπολογιστών, βιβλιοθηκάριων, μέχρι και ηλεκτρικού ρεύματος.

Κυβερνητική έρευνα, που εξέτασε 1,52 εκατ. σχολεία σε 36 ομοσπονδιακές πολιτείες και περιοχές της χώρας κατά το οικονομικό έτος 2014-2015, και η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο συνεργασίας του Εθνικού Πανεπιστημιακού Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού και Διοίκησης και του υπουργείου Παιδείας, κατέδειξε ότι πολλά σχολεία -δημόσια και ιδιωτικά- δεν έχουν μόνιμη παροχή ρεύματος, υπολογιστές, εξειδικευμένο προσωπικό και άλλα βασικά.

 

Η απουσία βασικής υποδομής επιβεβαιώνει την κρίση που περνά το ινδικό εκπαιδευτικό σύστημα. Η ποιότητα της παιδείας στην τρίτη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας είναι πολύ κάτω των προτύπων, με ανεπαρκή αποτελέσματα στην εκμάθηση, σε ολόκληρη τη χώρα. Η ποιότητα της διδασκαλίας και η απουσία δασκάλων επιδεινώνουν το πρόβλημα, ενώ σε ό,τι αφορά το προσωπικό, είναι αξιοσημείωτο το ότι το ικανοποιητικό ποσοστό του 82% των σχολείων έχει βιβλιοθήκες, αλλά μόλις το 16,5% έχει βιβλιοθηκάριους για τη σωστή τους χρήση.

 

Σε γενικές γραμμές, τα σχολεία της Ινδίας έχουν πολύ δρόμο μπροστά τους, έως ότου φτάσουν στο κατάλληλο επίπεδο ώστε να συνδράμουν τις φιλοδοξίες της χώρας να εξελιχθεί σταδιακά σε υπερδύναμη.

 

40140.adapt.768.1

 

 

Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα επισημαίνει ότι μεταξύ των σημείων που χρειάζονται άμεσα βελτίωση είναι:

 

Ηλεκτρισμός

Η έλλειψη ενέργειας έχει σταθεί επίμονο πρόβλημα για την Ινδία εδώ και χρόνια. Με τη ζήτηση να αυξάνεται διαρκώς και παράλληλα μια μόνιμα ανεπαρκή προσφορά, πολλές περιοχές της χώρας παραμένουν εκτός ηλεκτροδοτικού δικτύου. Τα ευρήματα της νέας μελέτης δείχνουν ότι το 40% των ινδικών σχολείων δεν έχει ρεύμα. Ως εκ τούτου, είναι σχεδόν αδύνατο τα σχολεία να κάνουν χρήση της τεχνολογίας. Σε ορισμένες περιοχές, αυτό σημαίνει μεταξύ άλλων ότι οι μαθητές μελετούν σε εξαιρετικά θερμές και υγρές συνθήκες, αφού δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν ούτε ανεμιστήρα. Το γεγονός αυτό οδηγεί σε διαρκώς αυξανόμενα ποσοστά εγκατάλειψης σπουδών. Μέχρι το οικονομικό έτος 2022, το έλλειμμα ηλεκτρικού ρεύματος της Ινδίας εκτιμάται ότι θα διευρυνθεί σε 5,6%, από 2,2% το 2016, επισημαίνει κοινή έκθεση του σώματος βιομήχανων Assocham και της συμβουλευτικής εταιρείας PwC.

 

Υπολογιστές

Η Ινδία είναι γνωστή ως κέντρο τεχνολογίας πληροφοριών, ωστόσο στην πραγματικότητα μόλις το 26,42% των σχολείων της χώρας έχει υπολογιστές. Εκτός των άλλων, η έλλειψη τέτοιου είδους εξοπλισμού σημαίνει πως οι δάσκαλοι δεν μπορούν να κάνουν χρήση νέας τεχνολογίας και βασίζονται κατά το μεγαλύτερο βαθμό σε εγχειρίδια.

Σε αυτές τις πολιτείες η πρόσβαση σε υπολογιστές είναι εξαιρετικά χαμηλή, όπως δείχνει και το παρακάτω διάγραμμα:

 

diagra