Tης Ρεβέκκας Ερμείδου

Φανταστείτε ότι είστε εννέα ετών. Διαβάζετε κάτι στην τάξη, αλλά δεν το καταλαβαίνετε. Σηκώνετε το χέρι και ρωτάτε περί τίνος πρόκειται ή προσποιείστε ότι έχετε καταλάβει και προχωράτε παρακάτω; Οι περισσότεροι κάνουν το δεύτερο…

Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους το 64% των παιδιών της τετάρτης τάξης Δημοτικού στις Ηνωμένες Πολιτείες δεν ήξεραν να διαβάζουν καθόλου ή σε ικανοποιητικό επίπεδο το 2015, σύμφωνα με έρευνα του Συνομοσπονδιακού Γραφείου Εκπαίδευσης της χώρας (National Center for Education Statistics).

 

«Τα παιδιά πνίγονται», σχολίασε ο Matt Gross, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Newsela, μιας διαδικτυακής πλατφόρμας ανάγνωσης που δημοσιεύει ρεπορτάζ και ειδήσεις που προορίζονται για παιδιά. «Επειδή αισθάνονται πως στιγματίζονται, ποτέ δεν λένε πως δεν καταλαβαίνουν», εξηγεί.

 

Το Newsela, του οποίου η λειτουργία ξεκίνησε το 2013, χρησιμοποιεί ρεπορτάζ και άλλα δημοσιογραφικά κείμενα που έχουν δημοσιεύσει γνωστοί εκδοτικοί οργανισμοί και τα μεταγράφουν σε πέντε διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας! Παράλληλα δημιουργούν σχετικά κουίζ για τα παιδιά, τα οποία εκτός των άλλων προσφέρουν στους δασκάλους άμεσα μια αξιολόγηση του τι κατανοούν ή δεν κατανοούν οι μαθητές τους.

 

Ο Gross παρομοιάζει το Newsela σαν… «Spotify για παιδιά», αφού μπορούν να επιλέξουν τι θα διαβάσουν, αλλά και σαν «Salesforce για τους δασκάλους», διότι παίρνουν σημαντικές, έγκαιρες πληροφορίες σχετικά με τις ικανότητες των παιδιών.

 

Όπως επισημαίνει, τα αμερικανικά σχολεία ξοδεύουν περίπου 10.000 δολάρια ανά παιδί κατά μέσον όρο -κάποιες πολιτείες πολύ περισσότερα- και πάνω από 37 δισ. δολάρια το χρόνο σε εκπαιδευτικά εγχειρίδια, πολλά από τα οποία είναι παρωχημένα. «Πολλά ξοδεύονται σε πράγματα που δε βοηθούν στο να πυροδοτήσουμε ποιοτική εκπαίδευση», υπογραμμίζει.

 

Δείτε εδώ το πρωτοποριακό site: https://newsela.com