Στην τρίτη θέση των χωρών-μελών του ΟΟΣΑ οι 15άχρονοι Έλληνες μαθητές για τις ώρες που αφιερώνουν στο διάβασμά τους.

Συνολικά 5 ώρες τη βδομάδα αφιερώνουν στο διάβασμά τους οι μαθητές στην Ελλάδα, έπειτα από στοιχεία του ΟΟΣΑ. Πρώτη θέση κατέχουν οι Ρώσοι με 7 ώρες/βδομάδα,  δεύτερη θέση οι Ισπανοί με 6,5 ώρες/βδομάδα και τελευταίοι οι Φινλανδοί με μόλις 3 ώρες/βδομάδα!

 

Οι Φιλανδοί μαθητές ωστόσο φαίνεται να αριστεύουν στα εκπαιδευτικά τεστ αξιολόγησης, σε αντίθεση με τους Έλληνες των οποίων οι επιδόσεις υπολογίζονται κάτω από το μέσον όρο σε σχέση με τις άλλες χώρες-μέλη του οργανισμού.

 

Τα στοιχεία αυτά ισχυροποιούν το κίνημα που αναπτύσσεται πανευρωπαϊκά για την κατάργηση ή περιορισμό της σχολικής εργασίας στο σπίτι, ιδιαίτερα για τους μαθητές του Δημοτικού.

 

«Σκεφτείτε την καθημερινότητα ενός παιδιού 9 ετών που πηγαίνει στο σχολείο στις 8 το πρωί και τελειώνει στη 1 το μεσημέρι να πρέπει να αφιερώσει άλλες δύο ή τρεις ώρες το απόγευμα στο διάβασμα και σε άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες, όπως οι ξένες γλώσσες. Συνολικά το «ωράριο εργασίας» ενός μικρού παιδιού ξεπερνάει ακόμη κι αυτό των μεγάλων. Δεν μένει καθόλου χρόνος για παιχνίδι. Κι αυτό είναι τραγικό», δηλώνει ο Δημήτρης Π., πατέρας δύο παιδιών του Δημοτικού.

 

Στην Ευρώπη η «επανάσταση» στην παιδεία έχει ήδη κάνει τις πρώτες της εμφανίσεις. Στην Ισπανία έχει ήδη παρουσιαστεί ένα γονεϊκό κίνημα, ενώ στη Βρετανία είναι έκδηλη η υποστήριξη από την πλειονότητα των δασκάλων. Το ίδιο «κίνημα» φαίνεται να εξαπλώνεται και στην Ελλάδα, καθώς όλο και περισσότεροι γονείς, δάσκαλοι αλλά και μαθητές διαμαρτύρονται πως το διάβασμα στο σπίτι περισσότερο βλάπτει παρά βοηθά τους μαθητές.

 

«Τα παιδιά χάνουν σιγά σιγά το κέφι τους για τη γνώση και την εκπαιδευτική διαδικασία. Αισθάνονται ότι κάνουν καταναγκαστικά έργα. Εξουθενώνονται νωρίς, ενώ ο δρόμος προς την ανώτατη εκπαίδευση είναι μαραθώνιος κι όχι κούρσα ταχύτητας» τονίζει από τη μεριά της μια μητέρα.