Η αρχαία Μεσσήνη προσφέρεται ακόμη και για Survivor, αν και ο αρχαιολογικός χώρος δεν συνάδει «κατά προορισμό και κατά χρήση», όπως προβλέπει ο αρχαιολογικός νόμος, με ένα τηλεπαιχνίδι.

Ωστόσο αυτό δεν εμπόδισε το υπουργείο Πολιτισμού να το παραχωρήσει για το τελευταίο επεισόδιο του τηλεπαιχνιδιού «Mesternes Mester»  («Οι Πρωταθλητές των Πρωταθλητών») στη νορβηγική τηλεόραση. Παίκτες αυτού του τηλεπαιχνιδιού είναι πρωταθλητές.

Οι αγώνες όμως που έγιναν δεν είχαν δημόσιο χαρακτήρα. Είχαν  προορισμό την εμπορική εκμετάλλευση, όπως συμβαίνει σε κάθε τηλεοπτική παραγωγή. Το ΥΠΠΟΑ και με τη βούλα του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (παρακαλώ!) παραχώρησε το στάδιο της αρχαίας Μεσσήνης για τα γυρίσματα  των τηλεοπτικών αυτών αγώνων.

Η εκπομπή είχε συνολικά δέκα επεισόδια και γυρίστηκε εξ ολοκλήρου στη Μεσσηνία          (Καλαμάτα, Βέργα, Μάνη, Πύλο, Βοϊδοκοιλιά, Μεθώνη) προβάλλοντας παραλίες και φυσικές ομορφιές, πράγμα πολύ σημαντικό. Θα μπορούσε να είχε πάρει και εικόνες από την αρχαία Μεσσήνη, να είχαν πάει οι παίκτες να την επισκεφθούν ως αξιοθέατο, χωρίς να γίνει χρήση του χώρου, κάτι  που δημιουργεί ένα προηγούμενο για το οποιοδήποτε Survivor της γης.

Η απήχηση του τηλεπαιχνιδιού αυτού ήταν ούτως ή άλλως τεράστια στο νορβηγικό κοινό δημιουργώντας ένα θετικό κλίμα για τη φιλόξενη ελληνική περιοχή. Την ίδια ανταπόκριση είχε προ διετίας και η «Αποστολή του Ροβινσώνα», το σουηδικό Survivor, που έχει επίσης γυριστεί στη Μεσσηνία.

Οι αγώνες  της φετινής παραγωγής έκλεισαν το Σάββατο που πέρασε με τα γυρίσματα από το αρχαίο στάδιο της Μεσσήνης. Τα επεισόδια προβάλλονταν κάθε Τετάρτη σε πρώτη προβολή και κάθε Σάββατο σε επανάληψη.

Ο ανασκαφέας της αρχαίας Μεσσήνης Πέτρος Θέμελης  δεν ρωτήθηκε για την παραχώρηση του σταδίου για τα γυρίσματα. Όμως δεν θα είχε και αντίρρηση, όπως ο ίδιος δήλωσε, γιατί θεωρεί ενδιαφέρουσα την προβολή του αρχαιολογικού χώρου μέσω τέτοιων εκπομπών. Τα επικοινωνιακά οφέλη είναι μεγάλα, όπως είπε.

Καθ΄ ύλην αρμόδια για την άδεια είναι η Εφορεία Μεσσηνίας, η προϊσταμένη της οποίας Ευαγγελία Μηλίτση- Κεχαγιά ανέφερε ότι «υπήρχε άδεια του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου για τη σουηδική παραγωγή και ως επακόλουθο αυτής της άδειας, δόθηκε και πέρσι άδεια στους Νορβηγούς από την τοπική Εφορεία Αρχαιοτήτων». Τα γυρίσματα δεν έγιναν τώρα, αλλά τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Το ερώτημα είναι εάν επιβλήθηκαν τέλη χρήσης του χώρου ή προσφέρθηκαν κι αυτά στο σουηδικό κανάλι προς δόξαν (!) των ελληνικών μνημείων. Τώρα, αν ζητήσει το ελληνικό Survivor την Ακρόπολη με ποιο αιτιολογικό η Αρχαιολογική Υπηρεσία θα το αρνηθεί;

Τι απαντά το ΥΠΠΟΑ