Ο πολιτισμός αποτελεί τουριστικό προορισμό και αυτό έχει αποδειχθεί στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες που ελκύουν πλήθη για την πολιτιστική τους κληρονομιά. Για μας το ζητούμενο είναι αν μπορεί να επεκταθεί  

η  τουριστική περίοδος καθόλη τη διάρκεια του έτους και πώς. Μπορεί ο ελληνικός πολιτισμός να αναδειχθεί ως βασικός πόλος επένδυσης; Χρειάζεται μάνατζερ ο πολιτισμός;

Τα βασικά αυτά ερωτήματα θα προσπαθήσουν να απαντήσουν προσωπικότητες του πολιτισμού και της επιχειρηματικότητας στο 2ο  Διεθνές Συνέδριο Πολιτισμού που θα γίνει τη Δευτέρα 13 Νοεμβρίου 2017 στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη της Αμερικανικής Σχολής Κλασσικών Σπουδών (Αμφιθέατρο Cotsen). Το συνέδριο αυτό με θέμα «Προορισμός Πολιτισμός» οργανώνεται  από το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο και τις Διεθνείς Σχέσεις Πολιτισμού.

Ψυχή αυτής της πρωτοβουλίας που αποσκοπεί στο να ανοίξει ένας διάλογος για την επένδυση στον πολιτισμό είναι η πρόεδρος των Διεθνών Σχέσεων Πολιτισμού Ζωζώ Λιδωρίκη η οποία θεωρεί ότι για να επεκτείνουμε την τουριστική περίοδο χρειάζεται να οργανωθούν διεθνούς επιπέδου πολιτιστικά γεγονότα.

«Για παράδειγμα, το Φεστιβάλ στην Επίδαυρο είναι προορισμός πολιτισμός, αλλά όχι διεθνής. Αντίθετα, όλοι επισκέπτονται τις Κάννες για το Φεστιβάλ της και από φέτος ξέρουν πότε και ποιοι θα πάνε του χρόνου. Αυτό εμείς δεν το έχουμε κατορθώσει», αναφέρει σε συνέντευξή της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

«Η Φρανκφούρτη είναι γνωστή για το διεθνές Φεστιβάλ Βιβλίου, όπου για να πας πρέπει να περάσεις από διεθνή Επιτροπή και για να συμμετάσχεις να πληρώσεις. Όλοι οι εκδότες προσπαθούν να πάρουν περίπτερο, πληρώνουν τους ανθρώπους που πάνε εκεί, τα μεταφορικά τους, την πόλη ουσιαστικά, η οποία για μια βδομάδα έχει γεμάτα ξενοδοχείζ. Αν πετύχεις να δημιουργήσεις σημεία αναφοράς, που να μην έχουν να κάνουν με το τρίπτυχο ‘σουβλάκι, συρτάκι και παραλία’, τότε μόνο μπορείς να πετύχεις».

Ενότητες συνεδρίου

-Η πρώτη ενότητα του συνεδρίου αφορά την «Αλληλεπίδραση Πολιτισμού-Τουρισμού», μια «συνεργασία απαραίτητη αν θέλουμε να έχουμε τουρισμό όλο τον χρόνο».

-Στη δεύτερη ενότητα με τίτλο «το Επιχειρηματικό Προϊόν ταξιδεύει το Πολιτιστικό Προϊόν», προσκαλεσμένοι από την Ιταλία και τη Γαλλία θα παρουσιάσουν παραδείγματα προώθησης της λογοτεχνίας μέσα από ένα επιχειρηματικό προϊόν ή τη νέα τεχνολογία.

-«Ο Πολιτισμός χρειάζεται μάνατζερ» είναι ο τίτλος της τρίτης ενότητας.

«Χρειάζεται και business plan και marketing plan» όπως επισημαίνει η κ. Λιδωρίκη. «Ο Θόδωρος Κρίτας ήταν μάνατζερ στον πολιτισμό. Από τη δεκαετία του ’50, μην πω και πιο πριν, έκανε 50 χρόνια πολιτιστικές ανταλλαγές. Δούλεψε Ηρώδειο, Μέγαρο Μουσικής, Βεάκειο, Επίδαυρο, έφερε την Κάλλας, τον Καρέρας, την Καμπαγιέ, τον Νουρέγιεφ και πολλούς ακόμα αστέρες την περίοδο που ήταν στο απόγειό τους, διοργάνωσε το “έπος του Πειραϊκού Θεάτρου”, όπως χαρακτήρισαν οι εφημερίδες τις παραστάσεις αρχαίων τραγωδιών σε σκηνοθεσία Ροντήρη στην αμερικανική ήπειρο, έστειλε τον Μινωτή και την Παξινού στην Κίνα και στην Ιαπωνία, την Καραμπέτη, την Κονιόρδου, τον Βαλτινό στην Αμερική.

Τώρα νομίζουμε ότι για να διευθύνεις ένα φεστιβάλ πρέπει να είσαι σκηνοθέτης ή ηθοποιός. Όχι καθόλου. Πρέπει να είσαι επιχειρηματίας». Για τον Θεόδωρο Κρίτα θα προβληθεί στο συνέδριο ένα μικρό βίντεο – αφιέρωμα, το οποίο επιμελήθηκε η κ. Λιδωρίκη και η Επιτροπή Πολιτισμού του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου. Μικρά βίντεο  θα προβάλλονται εισάγοντας τους συνέδρους σε κάθε ενότητα.

Το συνέδριο θα «κλείσει» με τις «Νέες Τάσεις στον Πολιτισμό» και συγκεκριμένα με τη μικρομυθοπλασία (microfiction) ή μικρή φόρμα. Πώς όμως εντάσσεται μια τέτοια ενότητα σε ένα διεθνές συνέδριο με θέμα «Επενδύοντας στον Πολιτισμό»;

Η Ζωζώ Λιδωρίκη απαντά:«Η μικρή φόρμα ή μικρομυθοπλασία έχει αναδειχθεί τα τελευταία 20 χρόνια στο εξωτερικό ως ένα ιδιαίτερο τμήμα της λογοτεχνίας, με τους συγγραφείς της να πραγματοποιούν ανά δυο χρόνια διεθνές συνέδριο σε διάφορες χώρες. Το πρώτο έγινε στο Μεξικό (1998), γιατί πάρα πολλοί Λατινοαμερικάνοι είναι του μικρού διηγήματος, μάλιστα θεωρούν τον Μπόρχες εκπρόσωπό τους.

Όλοι, όμως, θεωρούν πατέρα της μικρής φόρμας τον Αίσωπο. Έχουμε σπουδαίους Έλληνες συγγραφείς μικρομυθοπλασίας, όπως ο Αχιλλέας Κυριακίδης, η Σοφία Νικολαΐδου, ο Γιώργος Σκαμπαρδώνης κ.α., καθώς και ο Δημήτρης Καλοκύρης και ο Γιάννης Φαρσάρης που θα μιλήσουν στο συνέδριο. Είναι λοιπόν μια ενότητα αφιερωμένη σε αυτό το νέο είδος λογοτεχνίας επειδή θέλουμε να δείξουμε πώς μπορεί να βοηθηθεί από το επιχειρηματικό προϊόν», καταλήγει.

Η Επιτροπή Πολιτισμού του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου και οι Διεθνείς Σχέσεις Πολιτισμού έχουν προσκαλέσει εκπροσώπους πολιτιστικών φορέων, συγγραφείς, διευθυντές μουσείων, αλλά και επιχειρηματίες Έλληνες και ξένους που προωθούν το πολιτιστικό μαζί με το επιχειρηματικό προϊόν, όπως και εκπροσώπους τουριστικών φορέων αλλά και ειδικούς στις νέες τεχνολογίες που βοηθούν τον Πολιτισμό.

Στόχος είναι να αναδείξουν μέσα από την πλατφόρμα διαλόγου του συνεδρίου την αξιοποίηση της μοναδικής ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς, τη σύγχρονη ελληνική πολιτιστική παραγωγή και την εν δυνάμει πολιτιστική οικονομία και επιχειρηματικότητα, δημιουργώντας ζωντανούς πυρήνες πολιτισμού στην ελληνική περιφέρεια.