Το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη» απέδειξε με περίτρανο τρόπο την έλλειψη εκτεταμένου σχεδίου άμεσης επέμβασης από το Υπουργείο Ναυτιλίας.

Να λάβουμε υπόψη πως μιλάμε για μια μικρή σχετικά ρύπανση που προκάλεσε γεωμετρικά πολλαπλάσια ζημιά σε όλο το Σαρωνικό και έφτασε μέχρι την Γλυφάδα. Ο δήμαρχος Γλυφάδας Κώστας Παπανικολάου περιέγραψε τη θλιβερή εικόνα και προέτρεψε τους λουόμενους να αποφεύγουν τις ακτές.

Η ενημέρωση του Υπουργείου Ναυτιλίας στις 2:30 τα ξημερώματα για το γεγονός και ο χρόνος αντίδρασης δεν ήταν ο ενδεδειγμένος.

Σύμφωνα με εξειδικευμένες πηγές, «κάθε λεπτό μετρά» και δεν έφτασε η κινητοποίηση της πλοιοκτήτριας εταιρείας.

Εξέφρασαν τη βαθιά ανησυχία τους για την ανεπάρκεια της πρόληψης μιας οικολογικής καταστροφής. Μας διαβεβαίωναν πως «η τεχνογνωσία υπάρχει και ο εξοπλισμός  το θέμα είναι ο σωστός και έγκαιρος συντονισμός».

Υπάρχει εκτεταμένο δίκτυο 24 κέντρων ελέγχου ρύπανσης στην επικράτεια και απαιτούνται συνεχή και έκτακτους ελέγχους  με κλιμάκια πάνω στα «επικίνδυνα» πλοία. Να ελαχιστοποιήσουμε τις πιθανότητες και το μεγάλο στοίχημα είναι οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις ενός ατυχήματος σε γεωτρήσεις σε μεγάλα βάθη.

Όλοι γνωρίζουμε τις συμφωνίες για τους υδρογονάνθρακες και να αναλογιστούμε πόσο ανυπολόγιστες οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις θα έχουμε για μία χώρα που στηρίζεται στον τουρισμό αν δεν προσέξουμε τις ακτές μας.

Ταυτόχρονα με ταχύτατες διαδικασίες οι εμπειρογνώμονες που θα επιλεγούν από το Γραφείο Ανάκρισης του Πειραιά να ρίξουν άπλετο φως για τις συνθήκες. Να καταλογιστούν οι τυχόν ευθύνες του πλοιοκτήτη γιατί αναφέρθηκε ελλιπής αριθμός πληρώματος  μόνο δύο αντί για τουλάχιστον το 1/3 του συνόλου.

Επίσης να συνειδητοποιήσουμε πως η καταστροφή της  θαλάσσιας πανίδας και χλωρίδας, του εθνικού πλούτου της χώρας απαιτεί μεγάλο χρόνο αποκατάστασης και εξαιρετικά υψηλές δαπάνες.