Της Ματίνας Ρασσιά

“Εξοικονομήστε ενέργεια απο τη διαχείριση αποβλήτων”, είναι το μόττο χωρών της Ευρώπης που προτείνουν για τα λεοφωρεία τους τη χρήση αποβλήτων οργανικής προέλευσης. Και δεν μιλάμε μονάχα για το λεγόμενο «poo-bus» του Μπρίστολ της Αγγλίας που τροφοδοτείται απο απόβλητα των αποχετεύσεων της περιοχής μειώνοντας τις  εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στο περιβάλλον κατά 20%-30% από το 2015, αλλά και για τα διάσημα διώροφα λεωφορεία  του Λονδίνου  που μπορούν πλέον να τροφοδοτούνται από τον καφέ που δεν έχει καταναλωθεί και έχει απομείνει μέσα στα φλυτζάνια.

Το Ηνωμένο Βασίλειο παράγει 500.000 τόνους αποβλήτων καφέ το χρόνο, ποσότητα αρκετή για να τροφοδοτήσει το ένα τρίτο του δικτύου συγκοινωνιών. Δεν χρειάζεται μάλιστα τα λεωφορεία να τροποποιήσουν το μηχανισμό τους ώστε να δεχθεί το μείγμα ανακυκλωμένου καφέ και ντίζελ προκειμένου να λειτουργήσουν. Πρόκειται για μια εφεύρεση της εταιρίας «bio-bean» η οποία υποστηρίζει ότι οι πόλεις μας πρέπει να δοκιμάσουν τη χρήση ενός νέου εναλλακτικού βιοκαυσίμου για τις συγκοινωνίες τους.

Το νέο αυτό βιοκαύσιμο που βασίζεται στην επεξεργασία των αποβλήτων καφέ τα οποία αλλιώς θα κατέληγαν σε χώρους υγειονομικής ταφής, συγκεντρώνονται από τις καφετέριες, τα πανεπιστήμια και τους παραγωγούς στιγμιαίου καφέ. Αποτελούν  προιόν ανάμιξης με λίπη και έλαια για να δημιουργήσει “Β20” βιοκαύσιμο. Στη συνέχεια αναμινύεται με μια αισθητά μικρότερη ποσότητα ντίζελ και γεμίζει μια δεξαμενή ενός διώροφου λεωφορείου. Η εταιρεία έχει ήδη παράξει περισσότερα από 5.600 λίτρα καυσίμου με βάση τον καφέ που είναι αρκετά για να τροφοδοτήσουν ένα αστικό λεωφορείο για ένα ολόκληρο έτος.

Το βιοκαύσιμο αυτό μειώνει κατά 10%-15% τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στο περιβάλλον. Επίσης μειώνει αισθητά  την απελευθέρωση μεθανίου που θα προκαλούσε η εναπόθεση του καφέ σε χώρους υγειονομικής ταφής.

Ας σταματήσουμε λοιπόν να κοιτάμε το κατακάθι του καφέ για να δούμε το μέλλον και ας παράξουμε με αυτό το μέλλον για τις συγκοινωνίες μας …με καφέ-βιοκαύσιμο και στην Ελλάδα!