Η αγορά καλλυντικών της  Νοτίου Κορέας παρουσιάζει καλές προοπτικές για τα ελληνικά προϊόντα του κλάδου αυτού, σύμφωνα με πληροφορίες  του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) στη Σεούλ, υπεύθυνος του οποίου είναι ο Εμμανουήλ Στάντζος, Γενικός Σύμβουλος ΟΕΥ A’.

Όπως επισημαίνεται, σχετικά, η Κορέα αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες αγορές καλλυντικών, ειδικά για τα προϊόντα περιποίησης δέρματος. Παράλληλα όμως, εξελίσσεται ταχύτατα και σε σημαντικό εξαγωγέα καλλυντικών, κυρίως στις ασιατικές χώρες. Σε αυτό βοηθά και η ευρεία διάδοση του κορεατικού lifestyle στις άλλες ασιατικές χώρες, κυρίως μέσω του κινηματογράφου, των τηλεοπτικών παραγωγών και της μουσικής.

Το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης καλύπτεται από την εγχώρια παραγωγή, αλλά γίνονται και μεγάλες εισαγωγές, οι οποίες το 2015 ανήλθαν σε $ 1,7 δις και ακολουθούν ανοδική τάση. Οι ελληνικές εξαγωγές το 2015 παρουσίασαν σημαντική άνοδο κατά 25.8% σε $ 694 000.

Παρατηρείται συνεχής αύξηση της ζήτησης, ειδικά για προϊόντα υψηλής ποιότητας και για φυσικά καλλυντικά. Η συμφωνία ελευθέρων συναλλαγών με την Ευρωπαϊκή Ένωση, που ισχύει από 1/7/2011, ευνοεί την αύξηση των ευρωπαϊκών εξαγωγών, καθώς προβλέπει τη σταδιακή άρση των δασμών σε μια περίοδο 8 ετών. Βέβαια, πρέπει να ληφθεί υπόψη και η επίπτωση της αντίστοιχης συμφωνίας ελευθέρων συναλλαγών με τις ΗΠΑ, που ετέθη σε ισχύ από 15/3/2012. Να σημειωθεί ότι οι ΗΠΑ αποτελούν σημαντικότατο ανταγωνιστή των ευρωπαϊκών καλλυντικών στην κορεατική αγορά.

Το βασικότερο χαρακτηριστικό της αγοράς είναι η πόλωση μεταξύ δύο ακραίων τάσεων, με την ταυτόχρονη ύπαρξη ισχυρής ζήτησης για τα πλέον ακριβά και υψηλής ποιότητας καλλυντικά, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών προτιμά τα πολύ χαμηλής τιμής προϊόντα.

Η στρατηγική εισόδου στην κορεατική αγορά για τα χαμηλής τιμής καλλυντικά μπορεί να κατευθυνθεί στη διάθεσή τους μέσω των χαμηλής τιμής αλυσίδων καταστημάτων. Πρόκειται για ένα τμήμα της αγοράς που χαρακτηρίζεται από εντονότατο ανταγωνισμό τόσο από τα εγχώρια κυρίως προϊόντα, όσο και από τα εισαγόμενα.

Υπάρχει, όμως, και το τμήμα της αγοράς για τα υψηλής ποιότητας επώνυμα προϊόντα, στο οποίο κυριαρχούν τα γνωστά διεθνή επώνυμα προϊόντα. Για το τμήμα αυτό της αγοράς, η προσπάθεια πρέπει να επικεντρωθεί στα μεγάλα πολυκαταστήματα και σε ορισμένες εξειδικευμένες αλυσίδες.

Πολύ ενδιαφέρουσα είναι η στροφή των Κορεατών προς τα καλλυντικά που ταυτόχρονα έχουν και θεραπευτικές ιδιότητες (cosmeceuticals). Αυτά απαντώνται υπό την ορολογία “highly functional products” (εξαιρετικώς λειτουργικά καλλυντικά), με ιδιαίτερη έμφαση στα προϊόντα λευκάνσεως δέρματος. Επίσης, υψηλή ζήτηση υπάρχει για αντιρυτιδικά και για προϊόντα προστασίας από τον ήλιο.

Σύμφωνα με τις τάσεις που επικρατούν στην αγορά, στα επόμενα χρόνια αναμένεται μεγάλη άνοδος της ζήτησης στο τμήμα της αγοράς για φυσικά και βιολογικά προϊόντα περιποίησης δέρματος, λειτουργικά καλλυντικά, προϊόντα κατά της τριχόπτωσης και για καινοτομικά προϊόντα για ειδικές χρήσεις.

Συστάσεις για τα ελληνικά καλλυντικά

Τα ελληνικά προϊόντα πρέπει να απευθυνθούν στο τμήμα της αγοράς των φυσικών καλλυντικών και αυτών που έχουν ως βάση το ελαιόλαδο. Επίσης, πρέπει να επικεντρωθούμε στα μεσαίας τιμής προϊόντα.

Οργάνωση συναντήσεων από το Γραφείο ΟΕΥ

Η προώθηση των εξαγωγών  μπορεί να γίνει μέσω επιχειρηματικών αποστολών ή επισκέψεων μεμονωμένων επιχειρήσεων, για τις οποίες το Γραφείο ΟΕΥ θα αναλάβει το κλείσιμο συναντήσεων. Χρήσιμη, επισημαίνεται, θα ήταν και ενδεχόμενη συμμετοχή στη διεθνή έκθεση Seoul International Cosmetics & Beauty Expo, www.cosmobeautyseoul.com

Σημειώνεται, πως ο πληθυσμός της Νοτίου  Κορέας το 2014 ήταν περίπου 51,07 εκατ. κάτοικοι. Η πληθυσμιακή πυκνότητα είναι από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως και ανέρχεται σε περίπου 500 κατοίκους ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο. Πλέον του 80% του πληθυσμού κατοικεί σε αστικές περιοχές. Το προσδόκιμο ζωής αυξάνεται συνεχώς και το 2014 ήταν 81,5 χρόνια, το οποίο αναλύεται σε 78 χρόνια για τους άνδρες και σε 84,6 χρόνια για τις γυναίκες.