Tου Θανάση Δαβαλά*

Τα ζώα και ιδιαίτερα αυτά που χρησιμοποιούνται ευρέως ως ζώα συντροφιάς είναι αξιολάτρευτα από μεγάλη μερίδα του καταναλωτικού κοινού και δεν σταματούν να μας εκπλήσσουν με την ευφυΐα τους.

Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που σε όλα τα μέσα επικοινωνίας και διαφήμισης , διαδικτυακά και μη , θα βρούμε πληθώρα διαφημίσεων με πρωταγωνιστές τους μικρούς φίλους μας.

Η χρήση τους θεωρείται από πολλούς ειδικούς ως ευφυής διαφήμιση smart advertising. Ας δούμε κάποια από τα πλεονεκτήματα της χρήσης των ζώων στην διαφήμιση.

Δεν απευθύνεται σε κάποιο κοινό, βάσει της εθνικότητας, του φύλου ή άλλων χαρακτηριστικών. Τουναντίον στοχεύει, με ιδιαίτερη αποτελεσματικότητα στο συναίσθημα του καταναλωτικού κοινού κάτι που την καθιστά άκρως αποτελεσματική.

Έντεχνα οι διαφημιστές τοποθετούν στη θέση των ανθρώπων κάποιο ζώο, προσδίδοντας μια διαφορετική εικόνα του προϊόντος, άλλοτε πιο χιουμοριστική (όπως στο παράδειγμα μας) ή πιο δραματική, αναλόγως του είδους και του διαφημιστικού μας σκοπού. Ενίοτε απλά για να τραβήξουν την προσοχή απλά του φιλόζωου κοινού.

Η συναισθηματική φόρτιση που τα ζώα δημιουργούν στον άνθρωπο συντελούν αποφασιστικά ώστε τα συναισθήματα του προς στόχευση καταναλωτικού κοινού να μην παραμένουν σε αδράνεια και να επέρχεται η ταύτιση με το προϊόν – υπηρεσία αφού «Από την φύση του ο άνθρωπος, ή τουλάχιστον η πλειοψηφία του, συναρπάζεται από το ζωικό βασίλειο» (Hirschman, 1994; Sanders & Hirschman, 1996).

* Προγραμματιστής – συγγραφέας